Old Rose Posted January 10 (edited) Lekker kruimige eigen aardappelen met spruitjes. Edited January 10 by Old Rose Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Share this post Link to post Share on other sites
Mellie Posted January 13 Een oven gerecht met aardappels in tomatensaus met eigen saus en de 4 laatste aardappels. In de koftes zat eigen peterselie met andere kruiden en uiteraard een salade uit de tuin. Quote Share this post Link to post Share on other sites
HuubvG Posted January 13 Gisteren de overgebleven zomerprei van vorig jaar geroerbakt. Op het zaaibed in de kas stond nog wat en buiten in de huistuin had ik wat uitgeplant, dat was alles nog eetbaar, alhoewel geen dikke preien. Doorsnede ½ tot 1½ cm, maar wel smakelijk. Quote Teeltwedstrijd 2021: knolvenkel Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted January 13 Rucola en radijs van de vollegrond. Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites
Jorieke123 Posted January 13 De kleinste aardappeltjes die ik gisteren uit de grond haalde, gebakken met capucijners en maïskorrels uit de vriezer. En met reepjes ham er door. Wat kruiderij er over, en eten maar! Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Share this post Link to post Share on other sites
Mellie Posted January 13 Linzenstamppot met eigen prei. Ow ja edit: en een soort pap van de verse melk, warm als pre lunch en als toetje sütlü. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jootje Posted January 14 (edited) Deze week...roerbak met pompoen, wat spruitjes, en wat losse spruitjes en rode ui laatste snijbiet in de snijbiet taart vandaag eten we romanesco....die eigenlijk purple sprouting broccoli zou moeten zijn...althans..dat heb ik gezaaid. maar goed, ik klaag niet...drie keer rechtstreeks uit de tuin gegeten al deze week....happy Jo! Edited January 14 by jootje 2 Quote Zie ook mijn blog op: http://jokaats.blogspot.com Share this post Link to post Share on other sites
Mellie Posted January 14 4 x 2 schaaltjes sütlü. De man hield het bij 1. Ervoor tomatensoep met eigen tomatenprut, gekocht stokbrood en kruidenboter met eigen kruiderij. Quote Share this post Link to post Share on other sites
RobO Posted January 15 uit Oma Keasberry's keukengeheimen ik doe wat minder tamarinde, beetje kippenbouillon, laurier ipv salam, en alles op 100 graden in de oven tot gaar na 3 uur yummie! 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted January 15 Quiche van N-Z spinazie. Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted January 17 Vanmiddag flink wat rucola met een restje pasta. Vanavond pompoensoep van 4 delicata pompoentjes. Een stukje quiche met N-Z spinazie en palmkool bij de stoof. Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites
Jorieke123 Posted January 17 Heerlijk gegeten dit weekend, tussen de klussen door. O.a. van allerlei lekker (desem)brood, met lekkere jammetjes en kaasjes enzo. En Thaise pompoensoep, bieten-pindasoep, erwtensoep, een hele (Zelhemse)kip uit de oven, met wat groene blaadjes en asperges er bij als salade. Oh en zelfgebakken friet met Zelhemse gehaktballen! Man man, dat was top. 2 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Share this post Link to post Share on other sites
Jeanne heijmans Posted January 17 Voorlopig helemaal niets,ben aan t lijnen.jaloers op jullie lekkere gerechten🤭 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
RobO Posted January 18 ha, lijnen succes? ik ben meer van het VAEBM maar werkt nog niet... Quote Share this post Link to post Share on other sites
appelvrouw Posted January 18 (edited) VAEBM? Van Allerlei Eten Bestellen Maar? Variatie Als Eetgedrag:Bier Mogelijk? o.t, heerlijk gegeten de laatste dagen. Teveel om op te noemen. Vanmiddag lekkere broodjes met paprikaroomkaas die Lie plots allemaal naar binnen had gewerkt zo lekker vond hij dat en vanavond pasta met tomaatsaus uit de vriezer en een stukkie vis erbij. En een enorme berg Crowdfarming mandarijnen en sinaasappelen om te proeven. Edited January 18 by appelvrouw 3 Quote https://www.airbnb.com/h/backtothesixties Waar de mol is is er hoop! Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted January 18 (edited) Lijnen? lekker eten maar minder? (Van Alles Een Beetje Minder?) Vanavond groenlof uit de tuin. En pompoensoep. Edited January 18 by Patrijs 2 Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites
appelvrouw Posted January 18 1 uur terug, Patrijs zei: (Van Alles Een Beetje Minder?) Aha😂 ik denk dat dat voor mij wel zou werken..eventjes. We koken gewoon te lekker. Maar misschien is dat de truc, gewoon minder lekker koken (GMLK) 1 1 Quote https://www.airbnb.com/h/backtothesixties Waar de mol is is er hoop! Share this post Link to post Share on other sites
Jorieke123 Posted January 19 Quiche lorraine en dan met wat pompoenpuree er door/in. Leek me lekker, was het ook Daarnaast een kleine salade van winterpostelein met rode ui en geitenkaas. 2 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted January 19 N-Z spinazie uit de tuin. 1 Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites
Old Rose Posted January 19 Butternut pompoen in groentebouilon gegaard, rode biet. 1 Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~ Share this post Link to post Share on other sites
Charly Posted Thursday at 10:19 PM Chili con carne. Of iets wat daar voor door moest gaan. Gehakt van eigen piggel, met paprika’s en bruine bonen uit de vriezer, wortel uit de inkuil, en wat erwten uit de vriezer en wat knof in die volgorde bakken. Dan twee potten pastasaus erbij plus wat pepperflakes. En dan wat crowdfarming zilvervliesrijst erbij koken. Was hartstikke lekker! Quote wees bevriend met kleine dingen Share this post Link to post Share on other sites
appelvrouw Posted Thursday at 10:50 PM Nu, kerriepompoensoep. De rest van een paar dagen geleden en we vergeten de pan steeds. Staat vandaag al de hele dag binnen te wachten, dus ff doorkoken en als nacht hap opsmikkelen. Wijntje erbij🍜🍷 Quote https://www.airbnb.com/h/backtothesixties Waar de mol is is er hoop! Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted Friday at 02:32 PM Gevulde kerriepompoensoep met een flinke hand verse tuinkruiden en een schep gerookte sambal. Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites
Jorieke123 Posted Friday at 03:37 PM Gisteren een pompoen-paprika-tomatensoepje, een salade van winterpostelein met rode ui en geitenkaas (die is nu op ) en uhm.. oh ja! pompoenbrood met roquefort (niet uit eigen grot...). Vanavond een tomaten-paprikasoepje (want het was een grote fles en die moet vanavond leeg) met weer van die pompoenbroodjes met roquefort, en ook een broodje met een vega ovenkroket. Niet zelfgemaakt, wel lekker en snel klaar na een dag houthakken. Met Franse mosterd die ik afgelopen zomer kreeg van Appelvrouw! Dit weekend maar weer eens even de wortelkelder in duiken om wat bieten, yakon, en wortels op te graven. Dan weet ik ook zo weer wat maaltijden om te maken. Oh! en weer een keer zuurkool. Lekkerrrrr 1 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Share this post Link to post Share on other sites
HuubvG Posted Friday at 05:45 PM Deze week is voor het eerst een stoofpot goed gelukt. Runderlappen werden nooit echt goed mals. Nu nog eens goed gekeken naar recepten en bereidingswijze. In de elektrische oven, temp langzaam opbouwen, uren garen etc. De zware gietijzeren pan kwam van pas, plus de ingrediënten waarvan (uit eigen tuin) riblappen, knoflook, uien, peper, gemalen witte, (peper, hele adjuma), citroensap, mosterd, olijfolie, kurkuma gemalen, gember gemalen en stukjes, laurier, worteltjes, bruine bonen, kruidnagelen, paprikapoeder, ketjap, (tijm topjes), sereh poeder, (rozemarijn, paar blaadjes), (salie, veel blaadjes), (bonenkruid, topjes). Het vlees viel uit elkaar op de rijst met (saffraan). Het was bedoeld als maaltijd voor twee dagen, maar ging in een dag op, te lekker gewoon. De volgende dag thee gedronken met (valeriaan). 1 Quote Teeltwedstrijd 2021: knolvenkel Share this post Link to post Share on other sites