Jump to content
Jorieke123

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Recommended Posts

Hier spitskool  en ui en knoflook uet en paprika uit de winkel, geroerbakt in mijn eigen Thaise currypasta uit de tijdmachine met kokosmelk en limoen. Het is goddelijk.

Rösti van wortel,ui,courgette en aardappel, alles uet.

Met lamskoteletjes, unz.

Was op voordat ik aan een foto dacht.

• Like 1

Pizza met gekochte zuurdesembodems en verse uitjes en kleine tomaatjes. Salade van komkommer, rood paprikaatje, geraspte wortel en een dressing van Hüttenkäse met veel superfijn gehakte peterselie ( ik was bij de apotheek voor medicijnen en had ook vitamine c voorgeschreven gekregen. Dat moest ik zelf betalen dus wilde ik het niet, elders goedkoper. De apotheker zei me gewoon iedere dag een klein bosje peterselie te eten daar zit veel goede vitamine c in.) 

• Like 1

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

bonensalade de luxe

bruine, witte, sperzie, snij, komkommer, courgette, augurk, tomaat, ui, bosui, knof, ei, olie, wijnazijn, chilisaus

Posted (edited)

Wortel-prei soep. Deel gegeten en deel voor de diepvries.

Straks gestoofde baby-leeks =(restauranttaal voor vroeg geoogste prei!!)

AD5E3B9E-7871-4D01-90B5-D7A5B31CC9BA.thumb.jpeg.df7106ce122aaf9bb2b296d4d49b6de2.jpeg

Edited by Amrutten
Type fout !
  • Like 4

🤣

restauranttaal, love it, "op een bedje van..."

jongens doe eens gewoon lekker koken in die r keukens

blauwe bessen , kruisbessiroop, yoghurt en kliekjes

die bessen zijn top dit jaar, rood, roze, blauw, kruis... contributie is weer terugverdiend 😁

Hier Japanse wijnbessen. Vandaag een groot aantal gegeten en niet één had een vies smaakje, gelukkig. Wel veel met waterschade/witte vlekken door de regen vorige week.

En weer een handjevol padron paprika's geoogst en gebakken. Of misschien moet ik zeggen: pepers 🥵

Komkommer uit het vuistje, 1e snackpaprika tijdens het watergeven, 1e tomaatjes tijdens het dieven/snoeien. En de allerlaatste sugarsnaps :( Volgend jaar zet ik er meer! Of iig beter verspreid qua zaai/oogsttijd. Ik heb er heel wat rauw op staan knagen in de tuin :D 

Aubergines gegrild op olijfolie met een tikkeltje paprika poeder en daarnaast mini-pattatjes met rosemarijn, look en ui.

Gestoofde begeleiding van merguez worstjes uit de winkel.

Morgen de eerste broccoli van het jaar.

Vond nog venkel heulemaal onderin de vriezer! Was weer erg lekker met tomaatjes uit de winkel en eigen gebakken piepertjes! 😋

Boontjes met paneer. Met de boontjes, (cherry)tomaat, ui en koriander uit de tuin. Allen de melk en kruiden komen van buiten. 

Voor de ui gelijk een van de laatste keren, want die oogst is door mineervlieg en slakken bijna helemaal mislukt.  

5BC2B4F4-383B-4EF9-886A-867530D8EAAD.jpeg

Pattison met gehakt uit de oven! Lekker…mag volgende keer iets pittiger, en de pattison kan nóg kleiner geoogst worden denk ik, want dit was nog een hele hap! 0F3DC5CB-B249-4208-9683-8B7B9AA6043C.thumb.jpeg.7c4a6d5fba2eef215a0da197cd2316f5.jpeg