RobO Posted February 28 laatste spruiten, xtra lekker na die kou idd met wat hazelnoot, dat wel Quote Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted March 1 Peultjes. Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites
appelvrouw Posted March 1 Stamppot Nieuw-Zeeland spinazie met kipsinaasappelsju en veldvarkenworst 1 Quote https://www.airbnb.com/h/backtothesixties Waar de mol is is er hoop! Share this post Link to post Share on other sites
mdubbelm Posted March 1 Gisteren homemade pasta gevuld met ricotta, courgette en citroenrasp, met tomatensaus. Dat was lekker en ga ik vd zomer zeker nog eens maken met eigen tomaten en eigen courgette 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vastone Posted March 1 Dat ziet er heerlijk uit! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Oudholland Posted March 1 Vandaag witlof uit eigen tuin. Hebben de afgelopen tijd in een emmer in het gootsteenkastje in de bijkeuken gestaan. Het waren kleine wortels, die denk ik flink last hebben gehad van de droogte. Ze stonden op een plek waar ze vaker niet dan wel water kregen. Maar toch een lekker maaltje. Is goed bevallen, dus volgend jaar opnieuw proberen! Ik heb om te vergelijken ook een paar wortels gekocht nog (eigenlijk aan de late kant om ze nog op te zetten, maar het kan net denk ik) om te vergelijken wat goede wortels hier doen qua kroppen. Quote Oudholland Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu? Share this post Link to post Share on other sites
Mellie Posted March 2 Oeh leuk die witlof! Ze staan bij mij ook in een emmer in het werkhok. Nog even geduld! Yoghurt met muesli en pekmez, een zelfgemaakte druivenmelasse die ik van mijn ouders heb gehad voor het ontbijt. Gisterenavond pasta met eigen saus en tomatenpuree. De salade kwam uet met zongedroogde tomaat met alleen een gekochte feta en mini komkommer. Vanavond een Turks gerecht met snijbonen, bulgur en een salade uet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted March 3 Peultjes. Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites
Mellie Posted March 4 Pasta met eigen saus Salade di jardin Edit: een soort apfelstrudel gemaakt met eigen eitjes en vanillesaus ook met eigen eitjes. Belachelijk lekker. De vanillesaus was echt goddelijk. 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jorieke123 Posted March 4 Gisteren stamppot winterpostelein met spekjes, vandaag Foo yong hai met doperwten en hamreepjes. Want waarom ook niet. 1 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted March 4 Palmkool. Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites
RobO Posted March 5 laatste aardappeltje, wat spruiten, stukje vlees en gekregen ijs van vanbuyten toe, top: () foto uit eigen camera 4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mellie Posted March 5 Wow mooie foto! Ik vergeet prompt wat ik heb gegeten 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mellie Posted March 6 De man heeft gekookt, lekker! Heerlijk stoofvlees met een lepel peren/appelstroop, eigen paddenstoelen bouillon en de zelfgeplukte paddenstoelen die ik had gedroogd. Het weekvocht gebruikt voor bij het stoofvlees incl paar wortels en pastinaken die ik vandaag heb geoogst. Ik heb gesmuld. Had ook alleen een ontbijt achter mijn kiezen, dus het was meer dan welkom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted March 8 De eerste kopjes pure muntthee van topjes Marokkaanse munt uit de platte bak. Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites
Mellie Posted March 9 Wraps met bonen en eigen Mexicaanse kruidenmix en pompompooommmIngemaakte pepers. Was een mix van vanalles. De gemuteerde snackpaprika die loeiheet was, was dat inmiddels een stuk minder. Kon nu zonder huilen een hele op De knof, tomaat en pepers allemaal uet. De lemon drop had geen citrussmaak meer, wel nog veel pit. Was een goede aanvulling. 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted March 9 Boerenkoolstamppot. Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites
appelvrouw Posted March 9 De 2 laatste bieten uit de kas getrokken en in blokjes gesneden en gestoofd in de oven met knoflook van de buurman, de mijne is al op. Laten afkoelen tot lauw en het rauwe en roze blad er op het laatst overheen gestrooid. Quote https://www.airbnb.com/h/backtothesixties Waar de mol is is er hoop! Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted March 10 Tuinbonen. Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites
Jorieke123 Posted March 10 Gisteren pesto gemaakt met vensterbank basilicum en kaas van @Charly. Verder pompoensoep gegeten en ook een dikke snee olijfbrood met kruidenroomkaas met tuinkers. Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Share this post Link to post Share on other sites
Jorieke123 Posted March 11 Cong You Bing, met Welsh Onion uit de kas. En een tomaat-paprikasoepje. Ik heb genoeg van die pannenkoekjes gerold om er nog wat in te vriezen. In het recept wat ik gebruikte moest je ze in een beste laag olie bakken. Ik probeer de volgende keer eens wat minder olie, want ze werden wel heel friturig. Zeg maar... Lekker hoor, maar ik ben benieuwd naar het verschil. 3 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted March 11 'S middags tuinbonen en voor straks pompoen. Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites
Vastone Posted March 11 1 uur terug, Jorieke123 zei: Dat ziet er lekker uit! Nog nooit van gehoord. 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jorieke123 Posted March 12 Blokjes zoete aardappel uit de oven, met Franse mayo, een geweckte wortelsalade, en een gekochte vega schijf. Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted March 14 Pompoensoep en bij de risotto een salade uit de tuin met winterpostelein, veldsla en Welsh onion. Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites