Jump to content

Winterharde Citrus: soorten en ervaringen uitwisselen.

weknow
 Share

Recommended Posts

Het exemplaar van de Groentebroer is inmiddels binnen. Heel weinig sap en gelukkig heel veel pitten. Twee zijn inmiddels bij de parapluplant gestopt 😄, misschien doet die truc het nog een keer. De geur van de schil vind ik erg lekker.

De djeroek poeroet heeft wel veel sap en platte pitjes die allemaal zinken. Maar lastig te beoordelen of ze wel rijp zijn. Geur van de schil is ook erg lekker en het sap ook, met een stevige bitter erin. Maar eigenlijk hoort ie niet in dit topic, want niet winterhard.

Ik heb hem als kant en klaar boompje van circa 50 cm hoog gekocht. In de winter geplant in een koude kas. Het jaar daarop kwam hij in bloei en 5 vruchten. Hij is nu ongeveer een meter hoog

• Like 1

Groetjes,

Bram

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Dan moet ik dus nog wel even wachten (als er iets opkomt uit de zaden). Ik heb de schil inmiddels in reepjes in de diepvries, omdat ik nog niet weet wat ik ermee wil.

Mijn exemplaar had heel weinig sap, wat dan weer wat gek is voor een vrucht die naar sap vernoemd is 😉.

IMG_20221116_162648_9~2.jpg

Even om verwarring te voorkomen als je aan het zoeken gaat.

Yuzu betekend in zichzelf geen sap.

Juice (Engels) wordt geschreven in katakana (omdat het een Engels leenword) is als ジューズ (juuzu)

Yuzu schrijf je als ユズ wat dan ook wat anders is.

Edited by AshaiRey

Groetjes,

Bram