Jump to content

Het grote kakiboom topic

Frank Houweling
 Share

Recommended Posts

15 uren geleden, Goldfish zei:

Ik heb belangstelling voor zowel enthout van D. Virgiana als ook D,Kaki

Eigenlijk is persimon enten toch al iets voor gevorderden, denk ik. Als je het nog nooit deed is appel of peer veel makkelijker om mee te beginnen en te oefenen. Ik heb in de loop der jaren al van alles geent, maar slaging bij persimon is zeker niet de beste. Bovendien is ook om-enten in een oudere boom toch al wat lastiger dan een plakent of een spleetent op een onderstam. Het probleem kan bijvoorbeeld zijn dat het hout al te ontwikkeld is om een verbinding te maken met een jonge twijg via de precies juiste laag op de goede plek. Het gaat om het oefenen van het maken van een snede, maar bovendien om de begeleiding en goede doorgroei van de gemaakte enting. Er komt toch wat meer bij kijken dan alleen het snijden van een verbinding. Ik vrees dat je dat met het filmpje van Roland echt niet gaat redden. Maar goed...alles is ook "trial and error" en je kunt beter vroeg dan laat beginnen om je noodzakelijke portie error hierin op te doen.  

Op zich kun je wat enthout krijgen van goede zaailingen Virginiana en Nikita´s gift en van enkele kaki-rassen...hoewel ik denk dat jouw Tipo niet onderdoet voor de Kaki-rassen die ik heb, Ik heb nog aan enkelen enthout beloofd en heb hier ook een 12-tal onderstammen klaarstaan om weer pogingen te doen. Beste via prive-contact verder afspreken. 😉

• Thanks 1

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.