Jump to content

Zoute banaan - zeebanaan - pigface - hottentotvijg - salty fingers - Carpobrotus ghaucum/rossii/edulis - Disphyma crassifolium subsp. clavellatum - Mesembryanthemum edule - Suaeda - IJsbloem

speets
 Share

Recommended Posts

Het stekken is gelukt! Ik had 2 groepen. 1 kreeg ook voeding en daar houden ze niet van weet ik nu. Dus alleen de andere groep heeft het overleefd. Zal er een foto van maken straks. De rest doet het goed.

Oh, wat leuk. Ik was dit jaar van plan een hele zilte groentenbak te gaan kweken, maar er is niks van gekomen. Ik heb de meeste zaden in de koelkast, dus volgend jaar misschien. Zeebanaan heb ik ook wel eens gegeten, het heeft de perfecte balans tussen knapperig beet en zilte smaak.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Hééé, goed zeg @Mellie!

Die van mij zijn wat grover, het blad van de edulis is wel 6 à 7 cm.

Ik heb ze al lang geen zout water meer gegeven. Wel mest voor succulenten.

En ik vind ze wel overgevoelig voor teveel water. Die van mij krijgen 1x per twee weken.

Is geen 'gedoe' hoor, dat zoute water: 1x een fles vullen met de zoutoplossing, dan kan je er tijden mee verder.

2022-09-03_chilensis.thumb.JPG.91867485a9dc7515da724a68b890631d.JPG2022-09-03_Edulis.thumb.JPG.f6a5d3694e444ca7abacfd1b3b452fd0.JPG

Links edulis, rechts chilensis.

• Like 1

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 2 months later...

En toen ik toch bijzondere citrusvruchten (yuzu en djeroek poeroet vooral voor de pitten om te zaaien) aan het bestellen was, kwam ik ineens zeebanaan tegen! Gelijk een bakje bij de bestelling gevoegd. Beetje van gesnoept 😋, maar het meeste staat nu in een bakje met grond. Heb ook een paar stekjes in een beker met iets zout water gezet.

IMG_20221118_162150029_PORTRAIT_045406.jpg

• Like 2