Mellie Posted September 1, 2022 Share Posted September 1, 2022 Het stekken is gelukt! Ik had 2 groepen. 1 kreeg ook voeding en daar houden ze niet van weet ik nu. Dus alleen de andere groep heeft het overleefd. Zal er een foto van maken straks. De rest doet het goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 1, 2022 Share Posted September 1, 2022 Dit zijn ze. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted September 2, 2022 Share Posted September 2, 2022 Oh, wat leuk. Ik was dit jaar van plan een hele zilte groentenbak te gaan kweken, maar er is niks van gekomen. Ik heb de meeste zaden in de koelkast, dus volgend jaar misschien. Zeebanaan heb ik ook wel eens gegeten, het heeft de perfecte balans tussen knapperig beet en zilte smaak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted September 2, 2022 Share Posted September 2, 2022 Ja dat! Heerlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted September 3, 2022 Author Share Posted September 3, 2022 Hééé, goed zeg @Mellie! Die van mij zijn wat grover, het blad van de edulis is wel 6 à 7 cm. Ik heb ze al lang geen zout water meer gegeven. Wel mest voor succulenten. En ik vind ze wel overgevoelig voor teveel water. Die van mij krijgen 1x per twee weken. Is geen 'gedoe' hoor, dat zoute water: 1x een fles vullen met de zoutoplossing, dan kan je er tijden mee verder. Links edulis, rechts chilensis. 1 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted November 18, 2022 Share Posted November 18, 2022 En toen ik toch bijzondere citrusvruchten (yuzu en djeroek poeroet vooral voor de pitten om te zaaien) aan het bestellen was, kwam ik ineens zeebanaan tegen! Gelijk een bakje bij de bestelling gevoegd. Beetje van gesnoept 😋, maar het meeste staat nu in een bakje met grond. Heb ook een paar stekjes in een beker met iets zout water gezet. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted November 19, 2022 Share Posted November 19, 2022 En hop, worteltjes 😀 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted November 19, 2022 Share Posted November 19, 2022 Zo, dat gaat snel! Niet te geloven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted November 20, 2022 Share Posted November 20, 2022 Ze zijn sinds de foto al wéér een mm gegroeid! Ik ben benieuwd of die in het bakje met grond het ook zo snel doen, maar ik ga nog even niet kijken. Die hebben ook geen zoutig water gehad. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted November 22, 2022 Share Posted November 22, 2022 @fre3ke Het schiet wel op! Ik heb ook even gespiekt bij de grond stekjes en daar zag ik ook al een worteltje. Je zou bijna denken dat het probleemloos is. Vast niet! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted January 8 Share Posted January 8 Plantjes doen het nog steeds goed. Ze krijgen af en toe water en ik heb er een plantenspuit bij met iets zout water waar ze soms een spraytje van krijgen. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted January 8 Author Share Posted January 8 Nou nog een beetje zon erbij... 👍 1 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted January 15 Share Posted January 15 Ik heb de mijne per ongeluk water met vloeibare mest gegeven toen ik een rondje watergeven deed. Dood… zo jammer. Ik wist van de 2 kiembakken waarvan ik er 1 met bemest water had bewaterd, dat ze er niet van hielden. Ik zag de gulp water in de bak verdwijnen en dacht nog… owjee. En jawel. Nu definitief bekend: houden ze niet van. Ik weet niet of ik weer een tientje uit ga geven aan een bakje. Mar vind ze zo lekker wegknabbelen… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liesje Posted January 29 Share Posted January 29 https://www.facebook.com/100063992199659/posts/pfbid029AxHBfoESTsy3FH5vfACy29wQTFGJBwsm5GZ9LoCKfd3XPr3KgTWzqpTke24jDq8l/ Kwam em toevallig net tegen. Voor diegenen die geen Facebook hebben, kwekerij Ol daip heeft ze ook staan 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted Wednesday at 07:11 PM Share Posted Wednesday at 07:11 PM Yes, dank voor de tip! Wel hoge verzendkosten, maar ik ben blij met mijn bestelling. Helemaal blij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts