Jump to content

Ze zijn er: eindelijk runderen op onze boerderij :)

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Nou het is zo ver: na wat regelen en plannen en wat dingen bespreken met anderen die toch niet doorgaan, hebben we de slager laten weten dat we 1 os willen komen brengen in het nieuwe jaar. 1 februari is de dag. 

Liefst brengen we er 2 tegelijk weg maar zoveel vlees kunnen wij niet in 1 keer kwijt in onze vriezers en dus zochten we iemand die dan een hele os in zijn/haar slagerij of restaurant kan verkopen. Maar dat blijkt nog lastig. Mocht je iemand weten... stuur ze door ;) 

We hebben al wel geregeld dat we nieuwe jonge ossen krijgen, die komen dan bij de 2e os te lopen. 

• Like 1

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
  • 2 weeks later...

We scheppen de laatste tijd regelmatig ossenkak uit de velden, voor op de composthoop. En vandaag waren ze extra nat door het weer (het miezert hier af en toe... met soms iets hardere miezer) Ze kwamen dus als een soort van chocoladepudding uit de flexibele wasmand die ik er voor gebruik :sick::lol:

• 2 weeks later...

Beetje een bewogen foto met dit grijze weer en de camera van mijn telefoon die niet geweldig is. Maar ik wilde even laten zien dat mijn vader vandaag met de maaier heel wat blad op had gemaaid, maar/en er kwam ook aardig wat gras mee omdat het tot voor kort nog best zacht weer was. De ossen eten het met smaak op! Met blad en al.

Het hooi vliegt er ook aardig door, en dus zuipen ze ook een boel water. Gelukkig werd het niet zo koud dat de grondwaterpomp in de problemen zou komen (maar we halen wel elke dag de druk van de kranen zodat er niets kapot vriest)

IMG_3852.jpg

• Like 2