Jump to content
Sign in to follow this  
Fleurforever

Volkstuin/moestuin omgeving Amstelveen

Recommended Posts

Beste Tuiniers,

Sinds vandaag nieuw op dit forum en hoop dat jullie me verder kunnen helpen. 

Ik ben momenteel op zoek naar een volkstuin in Amstelveen of omgeving (Aalsmeer/Uithoorn/Kwakel/etc.)> Zou het niet erg vinden om er een afstand voor te moeten afleggen (een kwartier tot 20 minuten met de auto is geen probleem). Het liefst een moestuin met een huisje erop, maar kan niks vinden. Heb ook niet een platform gevonden waar alle volkstuinen op zijn aangesloten (een soort van Funda).

Ik heb altijd in Amsterdam gewoond en heb mij ooit bij diverse volktuinen ingeschreven in Amsterdam, maar die wachtlijsten zijn enorm :-(

Nu woon ik in Amstelveen en zoek ik hier in de omgeving iets.

Alle tips zijn welkom en bedankt voor de moeite alvast.

Hartelijke groet,

Fleur

Ligt ook te ver voor mij.

Ben ook oo zoek. Maar wilt niet vlotten.

@Fleurforever heb je het al eens in Driemond geprobeerd? En hetzelfde advies wat ik @aseel al gaf: bezoek tuincomplexen, kijk naar tuinders (oudere) die hulp kunnen gebruiken in ruil voor medegebruik (en evt. Tzt overname) tuin. Wellicht kun je je dan als medehuurder inschrijven.

https://prilgroen.nl/ onderweg naar een plasticvrije volkstuin

Posted (edited)

@mdubbelm dank voor je reactie. Driemond ben ik nog niet tegengekomen tijdens mijn Google zoektocht, maar dank voor deze tip👌. Ik ga gelijk even zoeken. En wat betreft het bezoeken van de tuincomplexen, ik denk dat ik dat binnenkort maar eens ga doen. 

Edited by HuubvG
vet uitgezet

Posted (edited)
Op 30-3-2021 om 15:23, Fleurforever zei:

Beste Tuiniers,

Sinds vandaag nieuw op dit forum en hoop dat jullie me verder kunnen helpen. 

Ik ben momenteel op zoek naar een volkstuin in Amstelveen of omgeving (Aalsmeer/Uithoorn/Kwakel/etc.)> Zou het niet erg vinden om er een afstand voor te moeten afleggen (een kwartier tot 20 minuten met de auto is geen probleem). Het liefst een moestuin met een huisje erop, maar kan niks vinden. Heb ook niet een platform gevonden waar alle volkstuinen op zijn aangesloten (een soort van Funda).

Ik heb altijd in Amsterdam gewoond en heb mij ooit bij diverse volktuinen ingeschreven in Amsterdam, maar die wachtlijsten zijn enorm :-(

Nu woon ik in Amstelveen en zoek ik hier in de omgeving iets.

Alle tips zijn welkom en bedankt voor de moeite alvast.

Hartelijke groet,

Fleur

Bijna overal 10 jaar of meer in die regio, echt niet alleen in de stad zelf. Ik kwam die advertentie ook tegen een tijd terug (nou ja is herplaatst aan de datum te zien), toen ik naar iets anders zocht, zou best wel eens op de aanraders op de homepage gestaan hebben, maar als ik moet gaan rijden (geen auto) dan komt er gewoon niks van, ik ken mijzelf. 

Volgens mij kwam ik vorig jaar een advertentie tegen op de site van volkstuin vereniging www.achterdevuurlijn.nl tegen, misschien is daar nog een plekje vrij. Als die privetuin in Aalsmeer niet doorgaat.

Edited by donaldk

@donaldk dank voor je bericht, ik sta nu op een wachtlijst maar dat kan nog wel even duren. In de tussentijd zoek ik gewoon verder. Volgens mij had ik bij achterdevuurlijn gekeken maar hadden ze niks meer.  Persoonlijk vind ik rijden niet zo erg, als het maar niet heel ver is, een kwartier tot 20 minuten is voor mij wel te doen.

Tja, was ook al minstens een jaar geleden, dus die twee plekjes zijn vast al vorig jaar opgevuld.