Dennis29 Posted January 31, 2012 Author Share Posted January 31, 2012 Net gezaaid pepers en paprika's: Aji Dulce Amarillo Sweet cayenneHealtyCayenne Thick redCGN 21500ChimayoCzechoslowakian BlackJalapeno EarlyOrange bhut jolokiaPiement de la bresseRocoto MiniSanta Fé grandeRoyal BlackYalova Yaglik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 ah jawis, dat kin ek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted March 17, 2012 Author Share Posted March 17, 2012 Net bij Fruitlent opgehaald: druif 'Nero'druif 'Heike'perzik 'Avalon Pride' perzik 'Poysdorfer Weingartenpfirsich'abrikoos 'Pinkcot' abrikoos 'Tardicot'pawpaw 'Prima 1216' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted March 17, 2012 Author Share Posted March 17, 2012 Even wat foto's Stukkie van de moestuin, met links een kersenboom en op de achtergrond de grote kas. De heg/hek staat er omdat er achter tot vorig jaar een parkeerplaats stond maar nu is dat ook moestuin en boomgaard Op deze 4 bedden komen kolen en vruchtgroentes. De paardenmest met heel veel stro ga ik niet omspitten, dat is beter voor het bodem(leven) en het bedekt de bodem mooi en het is beter voor m'n rug Ander deel van de moestuin: Nog een ander deel: In de grote kas: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted March 17, 2012 Author Share Posted March 17, 2012 Een deel van de rabarber heeft een nieuw bedje gekregen, erachter een muurtje gestapeld van de oude stenen die we tegen kwamen: De rest van de rabarber onder bleekpotten: Onder de emmers, over een week of 2 de eerste rabarber dus De Spaanse zuring van Hansm begint al weer uit te lopen: Knoflook: Pootuitjes: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted March 17, 2012 Share Posted March 17, 2012 Zooooo mooi! Het is meegenieten zo! Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
claartje Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 vind het wel wat klein hoor............... wat een zalige tuin heb je! heerlijk zoals alles weer ontwaakt, ga de komende foto's zeker in de gaten houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansK Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 (Laat ik ook maar eens reageren op je topic, want dan komt hij bij m'n berichten te staan voor updates ) Prachtige tuin joh! Hoe langer ik op dit forum zit hoe vaker ik me afvraag of ik toch niet een wat grotere tuin had moeten kiezen... 90-100m2 is dan ineens toch wel klein. Maargoed... eerst maar wat proberen en dan kan ik me altijd nog inschrijven voor een groter stuk (of de buurman wegpesten) Waarom heb je de rabarber eigenlijk onder bleekpotten staan? Puur alleen om te versnellen? Of bleken ze ook echt dan? En spaanse zuring... lijkt me ook interessant... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Rabarber onder bleekpot(of van die grote emmers in mijn geval ) groeit sneller omdat ze geen licht krijgen en het onder de pot een stuk warmer is. Zo heb je eerder rabarber. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HansK Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Maar het doet niets af aan de kleur/smaak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Ze worden iets lichter van kleur ( of echt lichter als je een totaal afgesloten bleekpot hebt, dan worden ze rose) en de schil vind ik ook wat zachter. Maar het is vooral om te vervroegen, toch Dennis? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 Ja vooral voor het vroeger oogsten, ze staan nu al 10cm hoger dan de planten zonder pot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Gaaf Dennis! Ik heb mijn rabarberplanten afgelopen winter verplaatst, dus ik zet er dit jaar geen bleekpot op. Het is namelijk wel wat zwaar voor de plant.Maar volgend jaar ga ik wel weer bleken, de dunnere, langere, en bleekroze stengels zijn dan heel erg mals. Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Wat een ruimte op je tuin zeg! Lijkt me heerlijk zoveel tot je beschikking te hebben. En een goede oplossing voor je rabarber. En idd, net gelezen (moestuinboek) dat je niet 2 jaar achter elkaar de rabarber moet forceren omdat ze dan minder opbrengen. Maar goed, dat zal jij beter weten dan ik Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted March 20, 2012 Author Share Posted March 20, 2012 Nee dat wist ik niet, weer wat geleerd Maar we hebben 7 planten en als we ieder jaar 3 a 4 planten forceren moet het mooi kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts