Jump to content

Dennis moestuin

Dennis29

Recommended Posts

Net gezaaid pepers en paprika's:

Aji Dulce Amarillo

Sweet cayenne

Healty

Cayenne Thick red

CGN 21500

Chimayo

Czechoslowakian Black

Jalapeno Early

Orange bhut jolokia

Piement de la bresse

Rocoto Mini

Santa Fé grande

Royal Black

Yalova Yaglik

• 1 month later...

Even wat foto's

Stukkie van de moestuin, met links een kersenboom en op de achtergrond de grote kas. De heg/hek staat er omdat er achter tot vorig jaar een parkeerplaats stond maar nu is dat ook moestuin en boomgaard Op deze 4 bedden komen kolen en vruchtgroentes. De paardenmest met heel veel stro ga ik niet omspitten, dat is beter voor het bodem(leven) en het bedekt de bodem mooi en het is beter voor m'n rug

16maart2012009.jpg

Ander deel van de moestuin:

16maart2012022.jpg

Nog een ander deel:

16maart2012032.jpg

In de grote kas:

16maart2012010.jpg

Een deel van de rabarber heeft een nieuw bedje gekregen, erachter een muurtje gestapeld van de oude stenen die we tegen kwamen:

16maart2012028.jpg

De rest van de rabarber onder bleekpotten:

16maart2012029.jpg

Onder de emmers, over een week of 2 de eerste rabarber dus

16maart2012030.jpg

De Spaanse zuring van Hansm begint al weer uit te lopen:

16maart2012025.jpg

Knoflook:

16maart2012023.jpg

Pootuitjes:

16maart2012026.jpg

(Laat ik ook maar eens reageren op je topic, want dan komt hij bij m'n berichten te staan voor updates )

Prachtige tuin joh! Hoe langer ik op dit forum zit hoe vaker ik me afvraag of ik toch niet een wat grotere tuin had moeten kiezen... 90-100m2 is dan ineens toch wel klein. Maargoed... eerst maar wat proberen en dan kan ik me altijd nog inschrijven voor een groter stuk (of de buurman wegpesten)

Waarom heb je de rabarber eigenlijk onder bleekpotten staan? Puur alleen om te versnellen? Of bleken ze ook echt dan?

En spaanse zuring... lijkt me ook interessant...

Ze worden iets lichter van kleur ( of echt lichter als je een totaal afgesloten bleekpot hebt, dan worden ze rose) en de schil vind ik ook wat zachter. Maar het is vooral om te vervroegen, toch Dennis?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gaaf Dennis!

Ik heb mijn rabarberplanten afgelopen winter verplaatst, dus ik zet er dit jaar geen bleekpot op. Het is namelijk wel wat zwaar voor de plant.

Maar volgend jaar ga ik wel weer bleken, de dunnere, langere, en bleekroze stengels zijn dan heel erg mals.

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Wat een ruimte op je tuin zeg! Lijkt me heerlijk zoveel tot je beschikking te hebben.

En een goede oplossing voor je rabarber. En idd, net gelezen (moestuinboek) dat je niet 2 jaar achter elkaar de rabarber moet forceren omdat ze dan minder opbrengen. Maar goed, dat zal jij beter weten dan ik

Good things come in small packages

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...