Jump to content

Nieuw lid

Moezerij
 Share

Recommended Posts

Goedemorgen allemaal! 

Na jarenlang meelezen, toch maar eens besloten mij aan te melden om ook mee te kunnen babbelen. 

Ik ben nu zo'n 6 jaar besmet met het moestuinvirus, ik had tot voor kort een volkstuin van 100 m2 maar ben vorig jaar verhuisd en heb nu ook thuis een wat grotere tuin tot mijn beschikking. Die hebben wij helemaal leeggemaakt en ik ben opnieuw begonnen met hem inrichten. Ik moet die tuin wel delen met mijn man en kinderen, maar heb een eigen afgezet stuk van zo'n 40 m2 waar ik een glazen kas geplaatst heb nu en de rest van de tuin ben ik zelf aan het ontwerpen nu. De bedoeling is om hier kleinfruit, wat laagstam boompjes en vaste kruiden en groenten te plaatsen, afgewisseld met veel bloemen en vaste planten. 

Hiernaast heb ik ook nog een volkstuin van 60m2 waar ik meer voor de seizoensgroenten ga, plus nog wat kleinfruit, die ik ook dit jaar opnieuw mag inrichten. Ik hoef mij dus niet te vervelen. Ik kweek het liefst volgens de no dig methode, en met wat permacultuur principes. Ik ben ook bezig met de opleiding tot ecologisch tuinontwerper en mijn eigen tuin is mijn eerste project. 

Als bijlage een foto van mijn nieuwe kas, en van mijn oude moestuin. Ik kan niet wachten tot het in mijn nieuwe tuinen net zo'n groene oase wordt. 

Momenteel druk bezig met binnen voorzaaien zoals elk jaar, met smart wachtende op eindelijk beter weer zodat we meer naar buiten kunnen!  

IMG-20210409-WA0006.thumb.jpg.04ba4000ce65151bef0b54da427d6af3.jpg

Screenshot_20210411-091004_Instagram.thumb.jpg.232826f332de332cb538ca30ff414019.jpg

• Like 1

Dat ging helaas mis bij de registratie, mijn telefoon heeft blijkbaar mijn emailadres in dat vak vooraf ingevuld en ik ben niet zorgvuldig genoeg geweest in het nakijken. Ik heb al gemaild naar het beheer en hoop dat zij dit snel kunnen aanpassen, want ik wil natuurlijk liever niet dat dit hier zo staat 🙃

4 minuten geleden, appelvrouw zei:

Goedemorgen Yvonne en welkom.  Het is een goed idee je e-mailadres even te verwijderen uit je forum naam. Als je iemand je adres wilt geven kan dan via een persoonlijk bericht.

Dat zou je zelf kunnen doen in je profiel?

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Welkom en hopelijk heb je geen emails ontvangen, Jorieke was er vast snel genoeg bij.

Beloofd wat moois te worden, kijk uit naar je berichten en foto's.

De keukentuin is de kleine groene oase van de keuken ...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image