Jump to content

Venus vliegenval krijgt bruin blad en rode vlekken

Recommended Posts

Achtergrond:

Ik heb 4 week terug een venus vliegenval gekocht. Ik heb hem eerst binnen neergezet voor een raam waar geen direct zonlicht doorheen kwam. Daarna heb ik de pot voor een week lang voor een raam gezet waar een paar een paar uur zonlicht doorheen kwam. Vervolgens heb ik hem buiten neergezet in de volle zon (c.a. 8 uur directe zonlicht). Daar staat hij nu een week. 

Probleem:

ik zie sinds gisteren ineens bladeren bruin worden en rode vlekken ontstaan. Ik houd de plant goed vochtig maar niet drijf nat. Dus ik weet niet wat ik nu al op de korte termijn verkeerd heb gedaan.

Weet iemand wat hier nu gebeurd?

IMG_2514.thumb.jpg.c2c55c2a96a39e46464594037aa6c193.jpg

IMG_25sdf3.jpg

Aangezien het aan het einde van de bladeren begint zou ik het toch als zonnebrand zien, het was de afgelopen dagen natuurlijk ook extreem zonnig, ik denk dat nu de heftige zo'n voorbij is en hij het ook beter gewend is, het beter gaat doen en weer nieuwe vallen aangaat maken.

Ik ben hier geen expert in, er zijn ook speciale vleesetendeplanten forum(vgm geen Nederlandstalige meer?) Maar bijvoorbeeld wel flytrapcare, daar zijn mensen met meer verstand van dit onderwerp

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image