Jump to content

Teeltwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple 2012

LucV
 Share

Recommended Posts

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ik zal vandaag of morgen een foto maken ja. Ding ( heb er nog maar 1 over van de 2 planten die ik heb laten opgroeien ) is echt zowat kassieweilen. Ma goed. Er zít iets aan

Nou plant in de kas heeft bloemen zát....ergens hangt er een vruchtje van 3 cm of zo....nog niet echt de moeite waard. Wie die gaten in de bladeren eet, weet ik niet....zitten soms witte beestjes aan de onderkant , die ik om zeep help

pict369468741342621697.jpg

Het vreemde is dat de plant die buiten staat 3 x zo klein is, maar wél een vruchtje heeft van een cm of 5.

Ik heb hem er nog niet (, zo overmoedig als Jorg ) vanafgetrokken om op een blaadje met een meter ernaast te fotograferen

mijn aubergines staan gewoon kou te lijden in de koudebak. Veel te koud voor die arme plantjes. Ze hadden wel bloemetjes maar of dat ook gaat resulteren in aubergines zou ik niet durven zeggen. Eerst moet de zon maar eens aan. Het kwam hier vandaag met bakken tegelijk naar beneden.

Ik denk niet dat Jorg voor de foto de navelstreng heeft doorgeknipt ...

Natuuuuuuuuurlijk wél

Ik vind trouwens dat iedereen dat nu maar eens moet gaan doen zodat mijn aubergine met 4 cm straks de winnaar is

4 centimeter? Ik denk dat ik deze posts maar eens ga voorlezen aan mijn laatste plant..er hangt al tijden een bloem in, maar de plant weet zelf nauwelijks wat ie er mee moet lijkt wel...Gelukkig hebben we nog tot 28 oktober de tijd om een lange aubergine te kweken ...ééntje zal toch moeten lukken

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

En het zal dit jaar ooit nog wel een keer mooi weer worden toch? Op zich wel jammer, zo'n warmteminnende wedstrijdplant in één van de slechtste zomers van de afgelopen jaren De plant doet het hier nog wel redelijk (tenminste een week geleden nog wel), er hangen een hoop nieuwe vruchten en bloemen aan. De laatste weken niet aan toegekomen om uit te dunnen. Van het weekend weer, incl een portie voeding.

@jeanne: is dezelfde aubergine als enkele pagina's eerder geplaatst. 16 cm is nou nog niet echt om naar huis te schrijven, moet beter kunnen.

Pas maar op Jeanne, want hier krijg je nooit een eerlijk antwoord

Ik zou zeggen:( en dat is echt eeeeeerlijk een goed advies) alle bladeren eraf halen ( een vrucht van 6 centimeter? de mijne is -1..)

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Blad omheen zitten? De kroonblaadjes van de bloem?

Komen er nog veel meer aan, ik zie in deze enkele potentiële winnaars. Recht en dun.

2007201274159801342781994.jpg

Nu hou ik er mee op hoor, volgende foto is weer een geoogste aubergine met een meetlint er onder.

Nou ik vindt dat al best lang 10 cm,en dan van Jorg 16 cm, ik heb het vandaag opgemeten slechts 5 cm. net. Ja Jorg die bladeren, en zoals appelvrouw zei, ik heb ze vandaag verwijderd, ze groeide gewoon met de vrucht mee, en die is nu ook spier wit. Ik snap niks van de teelt van aubergine, Maar goed winnen zal ik toch niet,hoeft ook niet, vond het wel leuk om te vergelijken. Maar mijn schoondochter is er dol op dus we gaan vrolijk verder met ze goed te verzorgen. succes allemaal.

Haha je maakte me even aan t schrikken, ik dacht dat je die paarse bladeren bedoelde die aan de bovenkant van aubergine zitten( zie foto van Jorg) maar jij bedoelt natuurlijk de verdroogde blaadjes van de bloem

• Jorg changed the title to Teeltwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple 2012
  • Jorg unpinned this topic