Jump to content

Teelwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple

LucV
 Share

Recommended Posts

Mooie foto Rantje!

Mijn plantjes zijn te slungelig geworden als ik het zo zie en vergelijk

De poezenfoto's zijn ook gaaf

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

@ Geedee.... ik zie wel dat jij wat last hebt van de 'wolsnuit-trips' ( een soort kevertje ). Dat kan je aan dat randje zien van dat blad links. Die verstopt zich overdag aan de rand van je bakje waarschijnlijk , om 's nachts vooral van iets behaarde bladeren te eten. Overdag tegen de rand van het bakje tikken ( 6x ) dan komt ie wel tevoorschijn. ( voorzichtig dooddrukken met een lepel oid )

nog 2 nachten zo , en Randje neemt haar voorsprong !

De onderste 2 blaadjes zijn de kiemblaadjes nog....en ik heb er s nachts een hekje omheen staan en een wolsnuitenval voor t hekje verder is de bak bestrooid met gecertificeerd zand en een speciale mollenaardemix die je alleen in die winkel op het drielandenpunt kunt krijgen

edit: en voor het geval dat ze kunnen vliegen...er zit een netje overheen met wolsnuitkever-te-fijne-mazen

Edit: Ik dacht dat je zat te klieren

Ikke klieren ? hormonen misschien ? de overgang ? .... ow nee. groei hormonen voor mijn achterlopende aubergine ....

Ik heb de zaden vanmorgen ontvangen. Leuk, ik heb er enorm veel zin in.

Het is wel echt een uitdaging, om mee te doen, aangezien ik een echte leek ben in moestuinieren. Ben benieuwd of het mij ook lukt om zulke mooie zaailingen te krijgen.

Ik heb vanmiddag kleuterliedjes gezongen voor mijn kleintjes ( ik heb geen kinderen ). Ze worden met de dag mooier diep-groen. Soms tik ik even liefkozend, en streng, tegen de kopjes. Maar mijn liedjes zijn zacht en.. en .... en .... !! : ééntje sprak vanmiddag zijn eerste woordje . pa ... pa.... ppaa .... ( ik denk de winnaar )

Lampen bij mij aan ( op advies van mede forummer ) van 08.00u tot 24.00u

De groeilampen doen goed hun werk. Ter vergelijk een plantje op dezelfde dag gezaaid als die hierboven, bij dezelfde temperatuur maar zonder tl-lamp voor een raam:

Mooi Jorg! Mijn plantjes zijn net boven de grond..maar de worst hangt bij de finish

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

:mrgreen:

Ik laat nog even de enige echte winnaar zien, hij krijgt z'n eerste echte blaadjes en doet het super

img6410-b-27-2-12-wedstrijd-aubergine33091330465991.jpg

De mijne is nu ook zover. Maar wat mij nu zorgen baart, is dat deze foto van Randje toch duidelijk behaarde kiemblaadjes toont, toch ? Dat is bij mijn Aubergine echt niet het geval. Ik zie sowieso geen verschil tussen mijn pepers, paprika's en die ene aubergine. Heb ik wel echt aubergine gezaaid ? Ik twijfel nu toch wel echt.

Moet ik wel zeggen dat de andere geplaatste foto's van anderen, wel meer in de richting komen van de mijne. Weet iemand wat ?

Ik zie duidelijk verschil tussen de aubergines en de peper/paprika's.

Peper en paprika's krijgen alleen tegelijk 2 echte blaadjes en bij de aubergine komt eerst het eerste blaadje en iets later het 2e echte blaadje.

En ze zijn iets harig en dat hebben de pepers en paprika's absoluut niet...

Laat even een foto zien

Maar wat mij nu zorgen baart, is dat deze foto van Randje toch duidelijk behaarde kiemblaadjes toont, toch ? Dat is bij mijn Aubergine echt niet het geval. Weet iemand wat ?

De eerste 2 blaadjes hadden geen haartjes bij mij....de overige wel...zie mijn foto post vorige bladzijde....misschien is die van jou nog niet zo ver?

zoals de foto van randje laat zien , hebben de kiem-blaadjes van die aubergine haartjes. Mijn aubergines ( als dat tenminste aubergines zijn ) hebben op de kiemblaadjes geen haartjes. Dat de 1e echte blaadjes haartjes behoren te hebben is me bekend. Maar: de kiemblaadjes ?

( kortom , als ik nou een fout heb gemaakt, en die dingen die ik nu zie , geen aubergines zijn ? ) ze hebben dus nog geen echte blaadjes ( komen er aan , dat wel , bijna )

( edit: hahah ja Jorg. die gaan de kliko in. Die hele bak met pepers en paprika's kiep ik weg , als dit niet die Aubergines zijn )

Edited by Guest

• Jorg unpinned this topic