Jump to content

Teelwedstrijd Aubergine Fengyuan Purple

LucV
 Share

Recommended Posts

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Maar een plant houdt er niet geloof ik zoveel van als ie vaak verplaatst wordt, dus ga er niet teveel mee toeren...

Oeeeh ik wilde hem nog wel mee op vakantie nemen

Daar had ik dus niet over nagedacht maar Diana had deze tip gegeven om met de peper te doen. In een pot en 'm dan te zetten op een gunstig warm plekje. En een pot is te verhuizen... dus ik dacht om nog een beetje kans te maken op een mooi groot wedstrijd exemplaar dat ik dat met het aubergine plantje ook wel kon gaan doen.

Ik ga me eerst maar eens verdiepen wat de plant allemaal nodig heeft en dan bedenken hoe ik dan aan het grootste exemplaar ga komen!

Rantje, pas maar op met die tips, Jasmin zou je zo een rijke stikstof bemesting aanraden (en dan stiekem ook nog derde worden)

Vroeg zaaien en zo warm mogelijk (net als paprika's) en dan moet het wel goed komen met die ontkieming. Ik span over de potjes altijd nog wat huishoudfolie met daarin wat gaatjes geprikt om een klein microklimaat te creëren. Dan in zo'n plastic kweekasje van de action en dan op de verwarming. Temperatuur is dan in ieder geval overdag rond de 22 graden. Na ontkieming gaan ze bij mij onder de tl lampen Heel erg benieuwd naar deze aubergine, ziet er in ieder geval leuker uit als die standaard aubergines uit de supermarkt, verder nog nooit gekweekt

oh sjips! ik heb deze soort vorig seizoen geprobeerd. in de kas én in de volle grond. beide niets geworden. de een weggerot en de andere weggeregend. pokkedingen zijn het. *zucht*

maar we gaan het toch met goede moed proberen

ik zet alles (wat warm moet) altijd bovenop de tl lamp om te ontkiemen. lukt uitstekend!

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Het zal wel heel hebberig overkomen, maar zo is het absoluut niet bedoeld. Ik heb me opgegeven en ik doe so wie so mee, maar de vraag is: wat is er te winnen, wat is de prijs? Bij de wedstrijd van vorig jaar kon ik het niet in het draadje vinden, nu in deze wedstrijd ook niet. Nogmaals, het gaat me niet om het materiële, de eer zou meer dan genoeg zijn. Maar ik zou het toch wel graag willen weten...

Teeltwedstrijd 2022: komkommer!

misschien niet zo nodig om ook speciaal te melden , maar ik zal niet meedoen. Hou me wel sterk aanbevolen voor een volgende wedstrijd. Het loopt hier al aardig uit de klauwen kwa zaken die ik aan t regelen ben voor het komende seizoen. Ik moet een Bitje dimmen...

Edited by Guest

Nou daar ga ik voor hoor!

Eigenlijk hoefde het voor mij niet zo dat er bij ons op het volkstuincomplex een sfeertje hing van wie de dikste aardappels oogstte, wie de zwaarste kolen en de meeste bonen scoorde, daar kwam kunstmest en ijverzucht aan te pas...

Maar dit is gewoon leuk en meedoen is voor de aardigheid, prima toch?

Teeltwedstrijd 2022: komkommer!

De enveloppen van de leden die zich tot vandaag hebben aangemeld zijn verzonden (lekker warm binnen bij PostNL). Laat even iets weten als het langer dan enkele dagen duurt (voor België een week) en of de zaadjes niet geplet zijn zoals bij enkelen leden vorige jaar ook het geval was. Voor wie al wil beginnen met zaaien kan dus al morgen/overmorgen beginnen

Aanmelden kan nog tot de eerste week van Maart. Daarna is het echt te laat om te zaaien.

• Jorg unpinned this topic