Jump to content

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

geedee
 Share

Recommended Posts

Eindelijk laatste bunch courgettes/pompoenen/patisson/yugo fingerfruit in hun nieuw opgehoogde gecreeërde bak geplaatst... was wel tijd ook...

100401499521340507994.JPG

En dan toch maar mais in nog maar half schoongemaakte bak gepoot... door de regen afgelopen dagen is waterpeil weer zo hoog dat ik andere zijde nog niet kan van kweek kan ontdoen... dus... nood breekt wet... dan maar half half....

100404688241340508148.JPG

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Raapstelen, een ander soort, gekregen voor mijn verjaardag. Staat op het zakje dat ze tot juli kunnen dus ben benieuwd od ze net zo mooi en smakelijk worden als mijn andere soortje.

Verder veel uitgeplant vandaag en gister, nieuwe paksoi, andijvie en sla uitgeplant. Alle tomaten op 3 na hebben een plekje, de tomatillo staat erin.

Vergeet vast nog een boel, oh ja de stokbonen staan op hun plek...van de week weer ijverig verder

Bloemkool kan juist prima, wel erg opletten met de rupsen van de de beiden Koolwitje soorten

Ach wat een nood en wat een water... dus plannen worden aangepast.

Naast de mais niet het hele stuk onkruidwortelvrij gemaakt (water staat ondertussen weer te hoog) maar er 2 kruiwagens met aarde op gestort ter ophoging (m.d.a. buurman R.) en daar de ozo aan overplanten toe zijnde zonnebloemen ingezet.

Weer een zorg minder...

Edited by Guest

Voorgezaaid in bloembak: Sla: Mini-Romana/ Römischer Salat Xanadu/ Mai Köning/ Radicchio Palla Rossa 2 / Ysbergsla Rood Winnetou.

In de grond gezet: nog wat Tomatillo's, Boomspinazie en restanten van Purple Sprouting Broccoli.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Maakt toch niet uit Wilma....alles beetje helpen.

Zelf heb ik afgelopen zaterdag nog 1 enkel zaadje van kropsla in een leuke lage ronde pot gezaaid

~I believe in God, only I spell it Nature~

Ik heb vandaag nog even twee regels rode bietjes gezaait,

dus als alles goed gaat deze zomer heb ik eind september begin oktober rode bietjes op mijn bord

Erwten uigeplant 1oo stuks

chineese boontjes gezaaid 4oo stuks

boterboontje uitgeplant ong 5o stuks

ying yang bonen uitgeplant 15 stuks

purple teepee bonen uitgeplant ong 20 stuks

pepers+paprikas:

5 chineese 5 coulour

1 cayenne

10 paprikas, oranje, geel wit.

En nog wat boerenkool, de andere afgeknakt omdat er een kat op heeft liggen slapen. kutbeest

Omdat het kan.

Radijs french breakfast gezaaid en spruitkolen en broccoli geplant...

Verder nog snijbiet, stengelui en sla geplant (lagen allen weer op onze tuin toen we er gister waren, maar direct in de grond gezet.

Spinazie gezaaid 3e ronde, weer 4 porties voor z'n zevenen.

IJsbergsla gezaaid, in de volle grond. De tuinmeester zei dat dat beter was dan in een bakje....

Ik zal wortels moeten zaaien, ik heb een complete misoogst wegens Mollen

Nou dat was het dan wel weer.

In een groen, groen, knollen, knollenland...

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...