Jump to content

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (seizoen 2012)

geedee
 Share

Recommended Posts

Afgelopen weken veel geoogst, zoals de uien, worteltjes en alle sla maar ook veel weer gezaaid:

Laatste rits wortels Nantes, 2 rijtjes Rode Ronde bietjes, 3 rijtjes Tsai Tsai paksoi, steeds een rijtje Chinese boontjes en in de kas nog wat ijssla, bladmosterd en andijvie.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Hihi niet echt gezaaid en ook niet uitgeplant, dat had ik een paar weekjes terug gedaan...maar de klimrekken voor de stokbonen waren af en eindelijk aan de muur gehangen...

Tsja en hoe krijg je die weer-war uit de klit en weer netjes: niet

Maar mijn moeder heeft met heeel veel geduld het voor elkaar gekregen dat het ergens op lijkt

En nu mogen ze lekker een meter of twee de lucht in

Sta er ook van te kijken Rob.

Akelei in de koelkast.

Als er een spontane zelf zaaiende plant bij mij in de tuin staat dan is het wel de akelei.

Ik moet wel zeggen dat ik bij de mooie soorten (bijvoorbeeld de dubbele donkerblauwe) flink tegen de rijpe zaadjes tik voor ik ze afknip. Ik heb grit in de tuin liggen en dat schijnt een ideaal klimaat voor opgroeiende akeleien te zijn. Haal hier jaarlijks tig jonge plantjes weg voor ze ten onder gaan aan de brander.

Kan je nu nog raapstelen zaaien? in de zomer wordt het meestal afgeraden, maar ja het is geen zomer

O ik heb toch nog even wat komkommer gezaaid,na de bittere komkommers emelia,en de snack diva die alleen maar mannelijke vruchten maakte, heb ik die dus allemaal verwijderd, en nieuwe gezaaid ander soort, Tanja heet ze nu. Al krijg ik er nog maar een paar.

Edited by Guest

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Chocoladeplantjes? Nog nooit van gehoord! Klinkt als iets wat ik ook op mijn lijstje voor volgend jaar ga zetten. Wat kan je met een chocoladeplant?

Daarnaast gister ook aardappelen gevonden met flinke spruiten, die geplant en we zien wel wat het wordt

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...