Jump to content

een groentje

Marlein

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Marlein en wij zijn van plan om te gaan moestuinieren. WIj (mijn oudste dochter Madelief en ik) zijn enthousiast geraakt door het schooltuintje van mijn dochter. Hlaas voor haar was juist dit jaar de opbrengst vanuit de schooltuin zeer slecht, wegens verkeerde nieuwe grond en aanhoudende regen. Dus hebben we besloten om thuis in potten te gaan moestuinieren.

Ik heb in het buurthuis een aantal lezingen over moestuinieren in stadstuinen en balkons gevolgd.WIj wonen in een appartementencomplex midden in de jordaan met binnentuinen. Voor ons project hebben we toegewezen gekregen een stuk van het gemeenschappelijk dakterras, waar gelukkig ook een wateraansluiting is. DE bedoeling is dat we met een aantal kinderen aan de slag gaan.

super veel zin in.

Ongelofelijk veel informatie op deze site. Ik zal jullie flink gaan bestoken met vragen. Mijn eerste vraag stel ik in de smg afdeling.

groeten, Marlein

Welkom en veel plezier in je tuin en hier. Ik ben tuinouder geweest toen mijn kinderen op de Jenaplanschool zaten. Kinderen vinden het prachtig! Wij hebben in Hoogezand gelegenheid voor scholen om een moestuin te houden. Veel enthousiasme!