Jump to content

Mijn lapsje: 100m2 nog onkruidveldje

Ekmef
 Share

Recommended Posts

Zelf, maar dat is gevoelsmatig, zou ik het er nu bovenop laten liggen. De bodem is in winterrust, dus nu spitten schiet dan denk ik ook niet veel op. Tenzij de boden zo hard is, dan kun je het er wel 1 spade diep doorheen spitten. Maar daarmee verstoor je ook weer bodemleven en de grond klinkt toch weer dicht in de komende maanden. Maar het beste kun je het ook aan je moestuinburen vragen. Die tuinieren al een eeuwigheid op deze grond. Het is in ieder geval een goede tip geweest van de moestuinbuurman, compost kun je nooit genoeg hebben.

Met kleigrond heb ik zelf geen ervaring mocht ik het mis hebben, zullen de anderen het vast wel zeggen. Zelf pakken we een laag op de bedden en mengen dat met de bovenste laag. Als de vrees er door gaat, wordt het er in gewerkt en komt er weer een laag op. Maar het meeste met de hand, bevalt goed maar zitten op zand heide grond.

Wintertijd is de tijd nemen voor de planning en voorbereiding voor het nieuwe seizoen ...

Een moestuin dient niet om in te werken maar om van te genieten, laat het er dus maar lekker lui bovenop liggen. Als er nog iets eetbaars in die compost zit dan zullen de pieren het werk wel voor jou verzetten. Altans zo zie ik die dingen 😄