Jump to content

Ruilen op de moestuindag

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Of is het misschien een idee dat ieder zijn ruillijst voor de moestuindag apart aanmaakt

(dan hou je zelf ook een beetje overzicht en directe reacties bij :kijk eens in mn ruillijst wat je er voor terug wil hebben enz enz)

Bijv: "Jorieke's (Appelvrouw's, Geedee's, enz) ruillijst voor moestuindag"...

Wat vinden jullie?

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ah, geïnspireerd door Hans zijn rekenmethode voor brandnetelgier, zie ik een gat in de ruildag Wij hebben VEEL brandnetels, dus ik zou flink wat gier kunnen maken. Neem je dan een lege cola fles mee, of een afsluitbare emmer, dan kan je em hier komen vullen met gier. Dat moet je dan nog verdunnen (1 op 10), dus haal je er flink wat voeding uit voor je plantjes!

Is ook een idee... moet je wel meer klikken en het overzicht van het totale aanbod is dan wel minder... Je moet alle topics langs om te zien waar je uit kunt kiezen. Tis of het 1, of het ander vrees ik.

Ja dat is ook weer waar... Ik denk wel dat het eerste bericht over meerdere pagina's zich zal uitsmeren....komen heel wat mensen naar de moestuindag en komen vast nog heel wat ruillijsten ....ik weet ook niet wat het handigste is.. ..kunnen ook beide doen?... of mensen met hele lijsten een eigen topic en mensen die 1 a 2 dingen zoeken/aanbieden op de 1e pagina?

Of iedereen zet zijn ruil/zoek- lijst in zijn profiel?

( geen idee of dat kan, plek voor is?)

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Voor Jorieke en Dick 2 soorten rosebes gestekt vandaag.

Helaas geen stekken meer van de struikjes (rose aalbes)

Ik heb vandaag ook 2 zwarte framboos gestek.voor Dennis29 en Eva.

Meer kan niet.

Edited by Guest

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Als men mij even pb-t wat ze nog op voorraad hebben, en wat ze nog zoeken? Dan plaats ik dat bij wijze van test even in het 1e bericht. Mocht dat niet bevallen, dan veranderen we het weer.

Zijn er trouwens wat leden die een beetje eetbare vis vangen als hobby? En die ook naar de moestuindag komen? Ruilen?

Een vriend van mij gaat elke week forel vissen.

Tja de ene week vangt hij er 1 en de andere week 6 ,of helemaal niks.

Wil tegen die tijd wel eens vragen of hij er een paar over heeft.

En als dat zo is wil je ze dan vers of gerookt. Want dat doet hij ook zelf.

Kan niks beloven hoor.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Lijkt mij ook heerlijk

Mijn vader vist ook wel s wat op en dan bakken ze die. Maar roken doet hij nooit.

Mocht hij vis hebben tegen die tijd neem ik wat mee. Kan je echter niets beloven.

Good things come in small packages

Voor mensen die et hebben gemist.Ik neem mde Jeanette planten mee,geinteresseerde?

Hoi Jim, ik lees het topic nu pas (nog heel wat blz te gaan ), ik zou heeeeeel erg blij zijn met Mme Jeanet!!

Wij zijn nog maar net begonnen met de moestuin, ook onze borders zijn nog niet af, maar ik kan wel extra pompoenplanten zaaien, de uchi kuri.

Iemand mss belang bij grolsch beugelflesjes? Handig voor sapjes ed.

Groetjes,

Monique

Ok ik zal er appart voor je houden.

JA ik heb eigenlijk al te veel zaad uit de carrousel er van genomen dus die kan ik ook al zelf zaaien en ook voor geinteresseerde.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Ha wat een leuke aanvullingen ondertussen!

Helaas ( door dat stomme internet) ben ik te laat voor de zwarte framboos...kan er niet nog een ieniminienie stekje af Thea?

Lisa dank voor het zaaaien van de Kermit

Dick, ik zet bergamotmunt en de roze bes voor jou, ik zou graag een apios knol willen als het kan

Monique wil je muur en gewone leeuwenbek?

Greetje goed idee, ik neem sowieso het overtollige spul mee.

Jorieke, ik kan het nog niet helemaal beloven, maar als ik in het bos kom om takken voor de erwtjes te snijden en ik zie ze zal ik proberen er een uit te halen. En jij hebt wilde asperge..is dat niet hetzelfde dan?

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

@ Margareth, nog geen idee. Staat er ergens een lijstje van jou?

Ik heb nog geen lijstje (zal dat maar eens doen), maar t is best veel... vaste broccoli misschien of peperplantjes of zaden of een kruising tussen boerenkool en broccoli (paarse broccoli en eetbare blaadjes)? Of ben je naar iets speciaals op zoek?

Als men mij even pb-t wat ze nog op voorraad hebben, en wat ze nog zoeken? Dan plaats ik dat bij wijze van test even in het 1e bericht. Mocht dat niet bevallen, dan veranderen we het weer.

Jorieke ik heb al een lijst..op pagina 6.

Er komt nog bij: zaailingen van de digitalis ( vingerhoedskruid ( die zoek ik..))

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

...Er komt nog bij: zaailingen van de digitalis ( vingerhoedskruid ( die zoek ik..))
Vingerhoedskruid heb ik wel voor je. Ik heb vorig jaar nazomer gezaaid en zo te zien zijn de kiemplantjes goed de winter doorgekomen. Ik heb ook nog wel wat zaadjes.

Volgens de foto op het zaadzakje is het een mengsel van verschillende kleuren.

Ook voor andere mensen natuurlijk .

Edited by Guest

Share

• Create New...