Jump to content

Knoflook seizoen 2021-2022

acpronk
 Share

Recommended Posts

Nog even geduld denk ik. Ik heb op 16 oktober gepoot. In pot staat de helft al even boven. De andere helft moet nog opkomen. In de volle grond heb ik maar een soort - dezelfde die in pot al een tijd boven staat. In de volle grond is nu op een paar plekken net een heel klein beetje groen te zien.

Bij mij zitten ze trouwens niet zo diep denk ik. Ik denk dat het bovenste puntje hier net 1-2 cm onder de grond zit. Als je goed kijkt kan je ze op de foto van 16 okt zien zitten. Ik gebruik de spitvork voor het maken van gaatjes maat niet ieder gaatje is dan gevuld. 

C1087725-D9F8-42B4-A010-29024C36B284.jpeg

Ze maken eerst wortels aan, en daarna pas het loof. Wanneer het loof precies komt, dat durf ik niet te zeggen. Hangt ook af van temperatuur e.d.
Maar als je nu nog geen wortels hebt, dan zou ik me pas zorgen maken.
De mijne staan er nog geen 2 weken, en heb nog niet gekeken. Heeft geen haast, laat ze maar lekker rustig aan doen.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
9 uren geleden, acpronk zei:

Ze maken eerst wortels aan, en daarna pas het loof. Wanneer het loof precies komt, dat durf ik niet te zeggen. Hangt ook af van temperatuur e.d.
Maar als je nu nog geen wortels hebt, dan zou ik me pas zorgen maken.
De mijne staan er nog geen 2 weken, en heb nog niet gekeken. Heeft geen haast, laat ze maar lekker rustig aan doen.

Graaf je er dan 1 op om te kijken of ze wortels hebben?

Welnee, ik laat ze gewoon zitten. Zeker nu in de koude maanden. Mijn knoflook staat ook nog niet boven. Zowel de olifantenknoflook (die is altijd langzaam) en de gewone knoflook. Komt vanzelf wel in het voorjaar. 

• Like 1

Hier hetzelfde, nog zo goed als niets te zien en de paar die toch iets groen hebben staan zijn op een halve centimeter groot blijven steken. Vorig jaar stonden ze al 15 cm hoog.

Uitjes lijken wel mooi bovengekomen te zijn, maar ook zeer klein nog.

• Like 1

• 2 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
Op 21-11-2021 om 11:25, fre3ke zei:

Maar nog niks boven de grond

Idem hier. Ik heb olifanten en gekocht pootgoed, violet nog wattigs, níet violet de cadours. Enfin de tenen waren mooi..maar ik zie nog noppes en nada, ook niet bij de olifanten.

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!