loes Posted October 13, 2021 Share Posted October 13, 2021 (edited) Als eerste maar een plaatje bij het praatje Welk beestje is dit? Mijn mini grasveld is een gatenkaas geworden. Ik dacht eerst aan engerlingen maar onder de graszoden was niets te zien. Nu tref ik een tiental van deze rakkers aan tussen het gras dus bovengronds. Engerlingen en emelten zijn niet groen toch? Edited October 13, 2021 by loes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted October 13, 2021 Share Posted October 13, 2021 Lijkt mij gewoon een rups, mogelijk van de huismoeder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted October 14, 2021 Author Share Posted October 14, 2021 Nog een foto van de onderkant voor de pootjes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Day Posted December 1, 2021 Share Posted December 1, 2021 Heb je nog uitgevonden wat dit is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Day Posted December 1, 2021 Share Posted December 1, 2021 Ik heb ze ook en denk dat het aardruosen zijn. Van de na htvlinder velduil... hij schijnt schadelijk voor landbouw en ik woon midden tussen mega bollenvelden... ze zijn hier dan wellicht in de voinder hemel en bij jou ook? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted December 2, 2021 Author Share Posted December 2, 2021 Aardrupsen zitten in de grond toch? Deze zaten niet in de grond maar enkel op/tussen het gras. Ik heb een stukje van het grasveld eruit gehaald niets geks gevonden tussen de wortels dus ik denk dat de groene huismoeder geen gekke gok was. Die eet ook grassen las ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts