Jump to content

Kleine veenbes (Vaccinium oxycoccos), Lavendelhei (Andromeda polifolia) en Beenbreek (Narthecium ossifragum) gezocht.

Recommended Posts

Goedenavond medemoestuiniers,

Voor mijn moeras/hoogveen bak ben ik op zoek naar de hierboven genoemde planten.

Van de beenbreek kan ik wel zaden vinden bij Cruydthoeck, zag er wel betrouwbaar uit. Echter hebben zij geen kleine veenbes en lavendelhei te koop. Aangezien ik het liefst alles in één keer bij dezelfde verkoper wil bestellen is dat een nadeel. Narthecium ossifragum - Beenbreek - Online bestellen bij Cruydt-Hoeck (cruydthoeck.nl)

Lavendelhei is bij een paar online plantenwinkels wel te koop zoals deze: Andromeda polifolia 'Compacta' - Lavendelheide kopen? | Het Groene Paradijs en Andromeda polifolia 'Compacta' - Lavendelhei online kopen - PlantBezorgd. Echter ben ik met beide winkels totaal onbekend en heb geen idee over de betrouwbaarheid er van.

De kleine veenbes kan ik alleen vinden bij een zadenhandel uit de Verenigde Staten en een uit Rusland. De Russische heb ik op internet een klacht over gevonden dat iemand een lege envelop, zonder zaadjes van hen heeft ontvangen. Wordt in reactie daarop wel verdedigd door een Rus (wellicht de eigenaar van de winkel?) Daarentegen is deze wel een stuk goedkoper dan de Amerikaanse voor wat betreft de kleine veenbes.

Vaccinium oxycoccos - Tree - Small Cranberry, Bog Cranberry, Swamp Cranberry :: Seeds for Sale, Tree seeds, Shrub seeds, Flower seeds, Vine seeds, Herb seeds,Grass seeds, Vegetable seeds (sheffields.com)

Vaccinium oxycoccos seeds (prof-seeds.com) - www.prof-seeds.com Review: The seller sent me empty envelope | ComplaintsBoard.com

Mijn vraag is dus, heeft iemand op het forum hier toevallig deze planten te koop, te ruil of kent een betrouwbare leverancier?

Onderstaand mijn moerasbak: 

IMG_20211124_133243.jpg

Edited by Stan W