Jump to content

Tips & Tricks

Mellie
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...

Ik heb laatst een vleespastei gemaakt. Voor het eerst met 3 soorten restjes stoofvlees uit de vriezer die ik leger maak.

Dat was toch best nat en toen heb ik wel de hele bodem bedekt met broodkruim. Groot verschil met een quiche. Ik denk wel 3 sneetjes brood gebruikt. Daardoor liep hij niet wat ik toch wel fijn vind. Dat is ook wat waard.
Was ook echt voor herhaling vatbaar die vleespastei! Ik weet niet of ik ei zo snel zou gebruiken. Dat proef je nl ook terug. Maar sommige quiches zit het natuurlijk ook al in.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

@Mellie ik bak het deeg van quiche nooit blind... OEPS :D 

ik zag de tip op youtube van ini's moestuin : potjes labelen met nummers (met bv een stift en schilderstape of een krijtstift) 

ipv elk potje een labeltje , scheelt een hoop labeltjes

• Like 1

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

• 4 weeks later...

Elke jaar heb een paar x sereh nodig tijdens de wintermaanden dat ik het niet van mijn plant durf te knippen. Vorstschade of erger, dan maar een stengeltje kopen. Dat gebruik ik dan niet helemaal, maar stop het uiteinde in een glaasje water. Soms heb je binnen enkele dagen al wortels. Soms heb je een weigeraar dat gaat schimmelen. Bij de weigeraar haal ik de buitenste ‘schil’ eraf en stop het dan weer in het water terug. Een slagingspercentage van 100%! Echt een aanrader.

Dit jaar heb ik kennelijk 2 x sereh gekocht. De korte was een weigeraar. De aanhouder wint

faada40e099c5ee9b48815b9d8cc55d7.jpg

• Like 5

• 4 weeks later...

@Grork Leuke tip! Lang niet gezien op het forum. Is het kweken toch weer gaan kriebelen?

rorror.png

Gebreksverschijnselen in paprika of pepers

18 gewassen gebreksverschijnselen (english only)

Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website.