Jump to content

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2022

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Andijvie castelfranco was overal opgekomen. Een beter plekje gegeven. Rest moet ik nog even zien wat de plek wordt. De doorbloed braam van @prettiggestoord heeft ook eindelijk zijn forever plekje gekregen. Ik denk dat het wel een goede plek is uiteindelijk. Pas 3 maanden geleden gehad, dus kon wel nu

• Like 1

Klopt inderdaad dat zaailingen pas na 3-4 jaar bloeien.

Gemakkelijker is het om bolletjes te kopen en die hun gang te laten gaan. Op een gegeven moment gaan ze zich zelf goed uitzaaien. Ik ben ooit begonnen met een 3 knolletjes en nu een heel plakkaat. Ook die witte zijn zaailingen van de paarse variant.

Frittilaria meleagris  2021.JPG

• Like 3

Pepers geplukt, 3 x hibiscus xxl geplant die mijn broer bijna dood had laten gaan… ow, moeten die zo veel water dan? 1 glaasje per plant dus…
Paar aardbeien nog gestekt en geschoffeld.

• Like 2

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
  • 3 weeks later...

De gele framboos netjes verdeeld voor het hek, daarvoor een rijtje knoflook. Binnen de vijg uit de zadendoos opgepot, 5x palmzaden (van proberen kun je leren) en olifantenknoflookbolletjes in een potje. Kijken of het wat wil doen allemaal. En de verdroogde amaryllisbollen weer in potten gezet. Inmiddels al 6 waarvan 2 moederbollen. Altijd weer spannend welke gaan bloeien.

• Like 1

Ok zit nu eindelijk allemaal in de grond en een paar in diepe pot voor mijn moeder.
Ook een polletje blauwe druifjes verplant want ze zaten in de weg.

Edit:
Heel veel little gem dat was opgekomen en castelfranco andijvie verplaatst. Leuk, dol op beide!

Stekken van fuchia genomen op water gezet, stekken die ik eerder had genomen, waren al geworteld en deze in zaaitray opgepot.  Voorbereiding van wat perkgoed voor 2023.

rorror.png

Gebreksverschijnselen in paprika of pepers

18 gewassen gebreksverschijnselen (english only)

Heb je oude moestuin-, chilipeper-, voedingsstoffen-, plantphysiology boeken over die je niet meer gebruikt? Dan ontvang ik deze graag als donatie. Stuur mij een privebericht voor de adresgegevens. Boeken worden gebruikt als naslag werk om antwoorden te geven, en voor de ontwikkelen van de encyclopedie voor op deze website.