Pomodori Posted Wednesday at 07:59 PM Share Posted Wednesday at 07:59 PM Een paar meloenen in de kas geplant, aan een touwtje. Geprobeerd een handje te helpen met de bevruchting. Fingers crossed. Sla en rucola geoogst voor de lunch en spinazie voor het avondeten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted Wednesday at 08:35 PM Share Posted Wednesday at 08:35 PM Alle tomaten, pepers, paprika’s en aubergines in de kas gezet. 💪 Begonnen met het afharden van de meloenen, komkommers, oca en mashua. Zonnebloemen, afrikaantjes en wat andere bloemen (vergeten welke precies 🤣) gezaaid. Deze week de courgettes en pompoenen nog planten en dan raakt de tuin aardig vol. Quote Nurture your plants, love your soil, work with nature, respect whatever it gives you. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted Thursday at 03:28 PM Share Posted Thursday at 03:28 PM Gisteren dus 2 rijtjes vijgen geplant, en een deel van de kuipen gevuld. Vandaag de zoete aardappels voor de resterende kuipen uitgezocht, en die in het weekend erin planten. 8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted Thursday at 04:09 PM Share Posted Thursday at 04:09 PM @acpronk Hard gewerkt zie ik! Staat er netjes bij! Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted Thursday at 04:15 PM Share Posted Thursday at 04:15 PM Wacht maar tot alles er Pico Bello uit ziet. Als dat tenminste lukt dit jaar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted Thursday at 04:59 PM Share Posted Thursday at 04:59 PM Heel hard gewerkt zo te zien. Top! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted Thursday at 05:38 PM Share Posted Thursday at 05:38 PM 1 uur terug, acpronk zei: Pico Bello ? Van de regen genoten en het kuub vat weer volgepompt totdat de bliksem vlakbij insloeg. Snijbiet geplant en de aardappels geschoffeld na de regen. 3 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted Thursday at 06:05 PM Share Posted Thursday at 06:05 PM Tomaten en paprikas weer recht gezet. Scherven bijeengeraapt van de omgewaaide pot op de tuintafel. Het ging wel even hard hier! Ruiten van de kas zitten er gelukkig nog in! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted Thursday at 06:08 PM Share Posted Thursday at 06:08 PM Pico bello is een pseudo-Italiaanse uitdrukking met een bijbehorend gebaar, dat betekent dat iets uitstekend of piekfijn in orde is. Pico bello.https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pico_belloNiet alles vandaag of gisteren gedaan, de kuipen al enkele dagen ervoor neergezet en deels gevuld met potgrond.Plan: nog langs de vijgen zoete aardappels planten. Dan nog een stuk van 20-25m2 beplanten met vijgen en daartussen de kolen en peper/paprika planten. De tomaten komen tussen de andere fruitbomen aan de andere kant van de sloot. Vervolgens het pad afgraven (er groeit nu klaver en wat gras, maar de klaver groeit hoger dan de verhoogde bakken, dus hoger dan 20cm), kanton neerleggen en dan een laagje schone (onkruidzadenvrije) grond leggen en inzaaien of beplanten met Corsicaanse munt en kruipthijm. Dat pad komt pas als laatste aan de beurt.Ook nog de Taro, krachai, Kurkuma en munt in bakken zetten. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelru Posted Thursday at 08:27 PM Share Posted Thursday at 08:27 PM Genoten van het feit dat er eindelijk zo'n 10mm regen op mijn tuin is gevallen. morgen meer, in zuidoost Brabant. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eswee Posted yesterday at 05:58 AM Share Posted yesterday at 05:58 AM Opgeruimd en de sla-plantjes uitgeplant zodat ze niet gaan verdrinken in de voorspelde regen voor vandaag. 🌦️ Quote voorzichtig terug van weggeweest, voorheen bekend als Balkontuinder. 🌼 Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted 18 hours ago Share Posted 18 hours ago Eeuwig moes uitgeplant, komkommers Marketmore en Crystal apple op hun plekje in de kas gezet, twee vlindererwten elk naast een kiwibes (Issai) gezet, wieden en wat schoffelen en vooral heel veel gejuicht over alle aardbeien, volle bessenstruiken, de groeispurt van mijn erwten en peulen. En ik zag mijn eerste koninginnepage! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
woldistel Posted 18 hours ago Share Posted 18 hours ago Eeuwig moes uitgeplant, komkommers Marketmore en Crystal apple op hun plekje in de kas gezet, twee vlindererwten elk naast een kiwibes (Issai) gezet, wieden en wat schoffelen en vooral heel veel gejuicht over alle aardbeien, volle bessenstruiken, de groeispurt van mijn erwten en peulen. En ik zag mijn eerste koninginnepage! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted 18 hours ago Share Posted 18 hours ago Voorgekiemde erwten uitgeplant, ook wat zoete aardappels uitgeplant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted 17 hours ago Share Posted 17 hours ago Het eerste handje vollegronds aardbeien gegeten. Spinazie, verse knoflook en bieslook geoogst en een beetje opgeruimd en geschoffeld tot de regen kwam Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeanne heijmans Posted 13 hours ago Share Posted 13 hours ago Heel de week was het 30/33 graden hier .een bui tussendoor.dus heel veel water gegeven vandaag,want de komkommer planten hingen er maar slapjes bij . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mdubbelm Posted 2 hours ago Share Posted 2 hours ago Dit weekend even de turbo aan en de tomaten uitplanten in de kas en bonen en mais zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts