Jump to content

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2022

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Alle tomaten, pepers, paprika’s en aubergines in de kas gezet. 💪  Begonnen met het afharden van de meloenen, komkommers, oca en mashua. Zonnebloemen, afrikaantjes en wat andere bloemen (vergeten welke precies 🤣) gezaaid. Deze week de courgettes en pompoenen nog planten en dan raakt de tuin aardig vol.

Nurture your plants, love your soil, work with nature, respect whatever it gives you.

Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Pico bello is een pseudo-Italiaanse uitdrukking met een bijbehorend gebaar, dat betekent dat iets uitstekend of piekfijn in orde is. Pico bello.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Pico_bello

Niet alles vandaag of gisteren gedaan, de kuipen al enkele dagen ervoor neergezet en deels gevuld met potgrond.
Plan: nog langs de vijgen zoete aardappels planten. Dan nog een stuk van 20-25m2 beplanten met vijgen en daartussen de kolen en peper/paprika planten. De tomaten komen tussen de andere fruitbomen aan de andere kant van de sloot. Vervolgens het pad afgraven (er groeit nu klaver en wat gras, maar de klaver groeit hoger dan de verhoogde bakken, dus hoger dan 20cm), kanton neerleggen en dan een laagje schone (onkruidzadenvrije) grond leggen en inzaaien of beplanten met Corsicaanse munt en kruipthijm. Dat pad komt pas als laatste aan de beurt.
Ook nog de Taro, krachai, Kurkuma en munt in bakken zetten.

• Like 1

Eeuwig moes uitgeplant, komkommers Marketmore en Crystal apple op hun plekje in de kas gezet, twee vlindererwten elk naast een kiwibes (Issai) gezet, wieden en wat schoffelen en vooral heel veel gejuicht over alle aardbeien, volle bessenstruiken, de groeispurt van mijn erwten en peulen. En ik zag mijn eerste koninginnepage! 

Eeuwig moes uitgeplant, komkommers Marketmore en Crystal apple op hun plekje in de kas gezet, twee vlindererwten elk naast een kiwibes (Issai) gezet, wieden en wat schoffelen en vooral heel veel gejuicht over alle aardbeien, volle bessenstruiken, de groeispurt van mijn erwten en peulen. En ik zag mijn eerste koninginnepage! 

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image