Jump to content

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2022

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Een veel te groot stuk van ijskoude watermeloen, super mega lekker, ik beet dieper en dieper tot het van mijn kin af begon te lopen. Kinderlijk plezier aan gehad!

• Like 2

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ingemaakte knapperige sperziebonen van vorig jaar omdat ik een snelle maaltijd nodig had. Zo lekker! Met eigen knoflook en rocoto peper erin, maar geen suiker.

Ik had ook wel goede gekochte ingrediënten maar de bonen bepaalden de smaak. Ik heb dit jaar ook weer enorm veel bonen ingemaakt omdat ik het zo lekker vind. Gewoon in de magnetron.

En kruisbessenjam van vorig jaar tijdens de lunch. Grote opruiming😉

IMG_20220909_202957.jpg

Edited by fre3ke
  • Like 2

Zaterdag bij @MarjaP heerlijk appeltaart met appels uit haar tuin, en ook een heerlijke salade. Maandag bij @Anna3 zelfgemaakte pizza ín haar eigen tuin en dinsdag bij @Jorieke123 pasta met tomatensaus en veldvarkensgehakt..alle dagen heerlijk! 

Vanavond kort in sojasaus en gember gemarineerde veldkip filet met tomaat en gewokte paprika ( @Jorieke123) en komkommer. Heerlijk gegeten heerlijk forum hier toch😃😎 wij voelen ons erg verwend!😊

Edited by appelvrouw
Schrijffout
  • Like 5

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Linzensoep met eigen tomaten pepers, paprika’s en aardappel met restjes van dag ervoor. Vanavond weer linzensoep -moet toch op- en een gekocht kippetje (€3 duurder dan 2,5 maand geleden!) en eigen aardappels en een spitskool.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Stamppot van gebarsten en gewokte spitskool met Veldstoofvlees. 
gebarsten rodekool met vééél appeltjes
Noodlesoep met paprika

tomatensalade

tomaten- en komkommersalade

tomaten komkommersalade met geroosterde paprika

tomaten- basilicumsalade gemarineerd in balsamico creme.

Niet alles in één dag hè😇

Vanavond friet en loempia van de plaatselijke friterie/burgerie ( Ja! 1 x in de week komen Mario en Luigi burgers en friet bakken in ons dorp..gesponsord door het college van B en W die leveren de standplaats en de elektra👏👍) natuurlijk met tomaten- en gegrildepaprikasalade.

Edited by appelvrouw
  • Like 7

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Ook heel lekker. Had daar gisteren mega zin in.

Ik had yoghurt soep gemaakt en we eten veel eieren. Vandaag wel 2 minder. Krak op de grond. Eerst de dochter. Erna ik. Altijd fijn dat moederdochter lijntje

• Like 3

Ik ben tomaten en paprika's aan het koken tot een saus waar ik een enorme lasagne mee ga maken. Daar vries ik dan weer stukken van in voor als we eens een drukke dag hebben en ik geen zin heb om te koken :) 

Ik heb al wat zakjes vlees ontdooit die maar niet op kwamen, daar maal ik dan gehakt van. Ik heb nog van allerlei restjes kaas in de vriezer die er in/over kunnen, en zo ruimen we nog wel wat restjes op. :thumbup:

• Like 3