Jump to content

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2022

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Ziet er goed uit @lia56

Veel eitjes, sla en kruiden.
Niet Uit eigen tuin, maar wel uit het bos: heeeeel veel blauwe bessen geplukt! Ik denk dat de grote oogst al is geweest, maar er waren nog genoeg struiken om van te plukken met een paar bessen eraan. En zo dus handenvol. Echt heerlijk! We hebben bijna een uur geplukt en gegeten

Helaas wil Tapatalk mijn foto’s niet uploaden. Ach ja. Het zijn maar bosbessen 🫐 🫐 🫐

• Like 2

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Heel stom, want weer een foto die niet wil… terwijl dit toch wel een heel bijzondere is vind ik. grrrr. Wederom niet uit eigen tuin vrees ik, maar weer wild geplukt. Zeewier! En vervolgens chuka wakame gemaakt. Het eindigde in de pasta salade met een waanzinnig gerookte zalm en veel dille en sla en een beetje pepermunt uet.

Alleen dat koken van het zeewier stonk me toch een partijtje, dat wil je niet weten. Ik heb ook wel even getwijfeld of ik moest doorzetten toen ik in die walmen zat. Fijn dat ik dat toch heb gedaan. Was hartstikke lekker!

• Like 3

145c5271de56f3955c30ca231c8ba4bf.jpg

Deze groene rakker! En dan niet met het kontje eraf in zijn geheel, maar compleet fijngehakt. Ik hield mijn hart vast of het eten niet te pittig zou worden en al helemaal toen ik gedroogde chilivlokken erbij deed. Maar dat ging automatisch
Alle bordjes leeg. Fijoeh. Ik kan beginnen met wat pittiger te koken.

• Like 1

Wat een lollige peper, lijkt wel een zeepaardje. 
wij hebben alle dagen dat ik niks doorgaf ook weer heerlijk uit de tuin gegeten. Plus uit Jorieke haar tuin, Veldkrabbetjes en dikke ribben uit de slowcooker. Was een topper. Verder weer tomatensoep, tomatensalade, tomaat op brood. 
volgens mij is dit de Couilles de Torreau met basilicum uit de kas en home made spelt-walnotenbrood. Ook nog aardappelsalade met haring en veel olijfolie en sjalotjes eut.

DFE29247-8DA3-4E78-AD82-43335BC7B2B5.thumb.jpeg.411fc996a3cdd834d9a5deab3730d504.jpeg

Edited by appelvrouw
  • Like 5

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

We eten een simpele vegetariëse maaltijd, gnocchi met ui, tomaten, knoflook, basilicum, boontjes en majoraan uit de tuin. O ook nog courgette erbij. En mozzarella. En salade van tomaat met komkommer, basilicum en weer mozzarella. 
En druiven uit de kas, die zijn vroeg!

image.jpg

• Like 2

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Jeetje wat een dikke druiven! En vroeg!

Ik eet elke dag wel iets uet, maar tegenwoordig post ik de opvallende zaken. En de vijgen, jawel, die zijn opvallend! Ik heb genoten van de eerste vijgen. Gisteren heb ik ook blauwe en roze bessen gegeten en we hebben ook weer aardbeien te plukken.

De salade kwam gisteren uit 2 kindertuintjes, de paprika en tomaat uit de kas. Veel basilicum erin, lekker zomers! In de pasta zat nieuw Zeelandse spinazie en eigen zongedroogde tomaten.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
Op 11-7-2022 om 21:27, fre3ke zei:

Ook vogels hebben het nog niet door, ik heb de boom niet hoeven afdekken. Ze trekken wel de onrijpe pruimen uit een andere boom, dus maar zien hoe lang dat nog duurt.

Welke soort vogels zijn dat bij jou? Bij mij hebben halsbandparkieten de gehele opal pruimenboom leeggeroofd.