Sanderv Posted February 28, 2022 Share Posted February 28, 2022 Hallo, Voor de bestuiving van mijn pruimenboom Belle de Thuin ben ik op zoek naar enthout van de avalon pruim. Beschrijving van die laatste klinkt goed en bloeiperiode zou gelijk zijn met belle de thuin. Mijn bedoeling zou zijn om via enten of oculeren (meestal heb ik hier meer succes mee dan enten) de 2 rassen op 1 boom te zetten. Heb geen plaats meer voor 2de boom en verschillende rassen op 1 boom krijgen is voor mij leuk deel van hobby om veel verschillende fruitrassen te kweken op beperkt opervlakte. Laat maar horen als je iets hebt. Groeten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelru Posted February 28, 2022 Share Posted February 28, 2022 Heb ik staan. Enthout zat waarschijnlijk. Regio Eindhoven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland Posted February 28, 2022 Share Posted February 28, 2022 In 2021 bloeide Belle de Thuin en Avalon hier tegelijk. Bij beide zijn nu de bloemknoppen aan het schuiven. Hanita bloeide trouwens ook tegelijk en kan dus ook een potentiele bestuiver zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelru Posted February 28, 2022 Share Posted February 28, 2022 Een paar sleedoorns in de buurt is voor veel pruimen ook goed genoeg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts