Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Gezocht: kunststof/plastic bakjes

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar dit soort bakjes. Deze worden in het tuincentrum verkocht inclusief de plantjes. Ik ben dus op zoek naar de bakjes hiervan zonder de plantjes.

Deze bakjes zijn ideaal voor m’n eigen gemaakte perskluitjes. Deze blijven stevig en mooi in tact na het water geven.

79B4A8F7-70D9-4474-8CA9-95B3B65B9C87.png

Edited by troncki

Die bakjes heb ik wel (van het kopen van plantjes), maar gaan heel snel kapot. Na 1 moestuinseizoen kun je ze weggooien. Mocht je ze willen kopen, kan ik dat alleen maar afraden, zonde van je geld. Zelf heb ik er te weinig van, ik gebruik bijvoorbeeld ook vleesbakjes (was een tip van de buren). Zijn groter, dus je kunt er meer plantjes in kwijt ook. 

• troncki changed the title to Gezocht: kunststof/plastic bakjes

@Flup
Ik gebruik ze nu voor het tweede seizoen en ze zijn allemaal nog in tact. Ik zie nu ook dat het bakje uit het voorbeeld wel wat afwijkt van degene die ik heb. Hierbij een foto van mijn bakjes. Het formaat is voor mij eigenlijk perfect. Ik doe of 6 perskluitjes met dezelfde groente of 3 om 3. Deze blijven, door het bakje, mooi in tact bij het water geven.
Vleesbakjes gebruik ik ook maar met perskluitjes heb ik gemerkt dat de ronde hoek niet optimaal is. De perskluitjes staan dan best naar binnen en blijft wat ruimte aan de zijkant overhouden. Vleesbakje gebruik ik dan weer om zaden in te laten kiemen.
 IMG_4788.thumb.jpg.22a5992f24f150dbba2bbb2d846e6eb4.jpg

@rorror

Dank voor de link. Dit lijkt exact op degene uit mijn oorspronkelijke foto. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit en ga even contact opnemen. Gezien de reactie van Flup lijkt me deze variant bij nader inzien kwalitatief minder goed. 

Dat groene bakje van je, is van betere kwaliteit dan de zwarte uit de link. Heb zelf ook wat van die groene bakjes. Kwamen mee met de gekochte sla plantjes. 

Ik zal vanavond eens de afmeting daarvan meten en eens googlen waar deze vandaan komen. 

Edited by rorror

Ik heb gevonden waar deze groene en ook de zwarte vandaan komen. 
Groene: https://www.krimpen.nl/blog/2020/03/12/presentatie-en-milieubelasting-tuin-op-tafel-groenteplantjes-sterk-verbeterd-door-nieuwe-verpakking/
Zwarte: http://www.schmidhuberkunststoffe.de/produkte2.html
Contact opgenomen maar helaas verkopen ze deze niet particulier en anders per pallet :P 

Vandaar dat ik hoop dat mensen deze niet gebruiken en ik over kan nemen.

• 5 weeks later...

@troncki De bakjes en tray's zijn nu gevuld te vinden in de ALDI. Sla en peterselie zag ik zo op eerste oog. Maar ook de losse ondertrays zijn er, en als plantjes verkocht zijn wordt deze weggegooid. Dus even vragen of je ze mag hebben?