Jump to content

Teeltwedstrijd 2022: komkommer

HuubvG
 Share

Recommended Posts

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ook hier vanmorgen ontvangen.

Als ik nu net zo veel zorg ga besteden  aan de opkweek van de planten als Huub deed bij de voorbereiding/verzending van de zaden,  maak ik me over de uitslag van de wedstrijd geen zorgen meer. ;)

• Like 3

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
Posted (edited)

@Goudsbloempje2, wel op een plek waar je ze terug kunt vinden toch?!

@Mellie, is het inmiddels duidelijk dat je afdakje 'binnenteelt' betekent?

Nog minstens een maand de tijd tot zaaien, er kunnen nog deelnemers bij!  🥒

Edited by HuubvG
  • Like 1

Teeltwedstrijd MTF organisatie

@Mellie, eergisteren verzonden, ik zal even het adres nakijken.

Ik heb de NAW gegevens uit de PB's gekopieerd en geplakt, en ik weet dat je brief erbij zat, dus komt hoop ik goed.

Ja ik ook. Voor de buitenteelt maaar....

Voor de pietlutten: ik bewoon naast mijn tuinhuis een wat ze noemen maisonnette. Dat betekent dat ik naast mijn woonkamer een balkon heb, maar dat na de verdieping daarboven het balkon van de bovenburen is. Is dat nu een afdak??

Ja dat is een afdak, zei de pietlut. Het maakt niet uit, jouw komkommers maken kans op de snoeischaar voor de grootste binnenkomkommer.

Verschil met buiten en binnen is niet groot,. Als je geen beton boven je balkon had, maakte je kans winnaar te worden met de langste buitenkomkommer.

Een beetje pietluttigheid dan maar liever nu, maar ik voel hem al aankomen als de inzendingen binnenkomen ... binnen of buiten geteeld?

Geniet van de wedstrijd en van de lekkere zelf geteelde komkommers straks! :thumbup:

• Like 2

Sorry voor de late reactie @HuubvG

Op 8-3-2022 om 12:49, HuubvG zei:

Mooi @Vinky, ja dat wilde je toch?! "Mét instructies"?! Of bedoelde je instructies om een constructie te maken?

Nee, het ging niet om instructies om een constructie te maken. Apenkooien genoeg gemaakt. Dat lukt wel.

Mijn vraag van 21 december was bedoeld om te weten of de Sonja’s over de grond kunnen slierten of dat ze een klimconstructie moeten hebben.

In je meegestuurde bijschrift citeer je Van der Wal met “Geleiding … is aan te bevelen”.

Op de site van VdW staat bij de vollegrondskommers (niet de kaskomkommers) bij de Sonja’s “Geschikt voor vlakveldsteelt en/of een teelt aan draad in de vollegrond”.

Nou, dat wilde ik graag weten! Het kan dus allebei. Ze kunnen over de grond slierten, of langs een klimconstructie geteeld worden.

Omdat ik pas rond 15 april ga zaaien, heb ik nog een maand de tijd om te overpeinzen of het vlakveldsteelt wordt of een klimrek. 

Nogmaals dank Huub voor deze competitie,

Voor de twijfelaars: doe gewoon mee! Niks te verliezen en overvloedige oogst bijna zeker.

Voor de ingeschrevenen: succes allemaal 😍

• Like 1

• HuubvG changed the title to Teeltwedstrijd 2022: komkommer