fre3ke Posted March 4, 2022 Share Posted March 4, 2022 Er was al een topic in 2017, en ik vind het een mooi idee om te herhalen. Dus plaats hier je mooiste foto's van bloeiend fruit, (liefst met vermelding van de soort). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted March 4, 2022 Author Share Posted March 4, 2022 (edited) Twee wilde pruimen. De ene bloeit op het kale hout, de ander heeft al wat blad. Edited March 5, 2022 by fre3ke Foto vervangen: avondlicht was mooier 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted March 4, 2022 Share Posted March 4, 2022 Helemaal mee eens, ik wacht op de eerste bloesem, ik denk op de Conference Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted March 5, 2022 Share Posted March 5, 2022 Zo dan, dat is lekker vroeg. Hier is er nog niks te zien qua bloem en blad. Veel te koud nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelru Posted March 6, 2022 Share Posted March 6, 2022 Amandelboompje. Begin verleden jaar geent, bloeit nu al als een dolle (in een koude kas, dat wel).. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted March 6, 2022 Share Posted March 6, 2022 Amandel(?) van de buurman. 😊🌸 2 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mai Pensato Posted March 6, 2022 Share Posted March 6, 2022 Nectarineboom staat hier in mijn (koude) kas al volop te bloeien. Begin 2018 zelf uit zaad gekweekt. Vanaf 2019 ieder jaar een forse oogst (met veel vruchtdunning). Ook dit jaar belooft het weer veel. Foto is van vandaag. 5 gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 15, 2022 Share Posted March 15, 2022 PerzikNectarine Staan buiten bij mij, maar wel vol op het zuiden en een glazen pui ervoor. Maar de perzik buiten staat al net zo lang in bloei, dus zal wel niet veel uitmaken. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuras Posted March 15, 2022 Share Posted March 15, 2022 @Mellie Perzik is zeker Melred 😁👍 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roland Posted March 15, 2022 Share Posted March 15, 2022 Wat een mooie rode bloesem. geeft die ook lekker fruit? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted March 15, 2022 Share Posted March 15, 2022 @yuras perzik is inderdaad melred. Zulke mooie bloesem. Echt veel mooier dan bv platifor2Smaak vind ik ook lekker. Ik zoek naar foto’s. Afgelopen jaar had ik er volgens mij 7. Van gesmuld, maar er is altijd baas boven baas. Maar ze zijn niet zo lekker als de platifor2. Die smaakt naar perziksnoepjes. Heel onwerkekijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelru Posted March 17, 2022 Share Posted March 17, 2022 Schaarbeekse kriek, beginnende bloei (in de kas). 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mai Pensato Posted March 17, 2022 Share Posted March 17, 2022 Hierbij een update van mijn b loesem (in de kas) en (bijna) bloesem buiten. Nectarine (kas) zelf gezaaid 4 jaar geleden: Platte perzik (saturn) eind vorig jaar gekocht, wodt dus eerste jaar: Bloem van de Saturn: Perzik Avalon Pride buiten (eerste bloemen gaan open): Zoete kers (Lapins) weer erg veel bloemknoppen maar dat duurt nog wel even: Peer Concorde: gaat ook al vrij hard, paar weken nog schat ik: 2 gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted March 19, 2022 Author Share Posted March 19, 2022 (edited) Wat een prachtige roze bloesem van de perzik, nectarine en amandel. Vooral die leivorm van @Mai Pensato Ik overweeg ineens een druif eruit te gooien, en een nectarine langs die muur te leiden. Dan heb ik ook zo'n feest om naar te kijken. Want hier alleen witte bloesem. Prunus cerasifera 'trailblazer' Beetje raar model boom en nog lang niet volgroeid. Ik vind het heel leuk dat de bloemen ook aan het puntje van de takken zitten. Dat is niet zo bij de wilde pruim, waarvan een update. Kroosjespruim Bloei loopt bij deze inmiddels op zijn einde. Terwijl de abrikoos zijn eerste knoppen juist opent, ik denk dat die over een week in volle bloei staat. Edited March 19, 2022 by fre3ke 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roelie Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 Dit onooglijke boompje bloeit voor het eerst zo uitbundig. Komt van een kennis die meerdere boompjes had staan. Geen idee welk ras, gaan we (hopelijk) zien.... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelru Posted March 23, 2022 Share Posted March 23, 2022 Schaarbeekse kriek, nu in volle bloei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelru Posted March 23, 2022 Share Posted March 23, 2022 Appel entje op hoogstam, had liever blad en scheuten gezien 😞 Tegenlicht had ook wat minder gemogen ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted March 23, 2022 Share Posted March 23, 2022 Bloesem op het werk is ook mooi 🥰 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted March 23, 2022 Share Posted March 23, 2022 Nashi Nijiseikki, vorig jaar geplant, circa 50 cm hoog en vol in de bloesem. Er werd al gezegd dat ze makkelijk bloeien, nou, dat is wat mij betreft nog een understatement. Uiteraard zal ik bij bevruchting de vruchtjes wegnemen want ze is nog te klein. 1 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelru Posted March 24, 2022 Share Posted March 24, 2022 Malus Sieversii, geent op hoogstam. Wederom bloemhout, had liever wat scheuten gezien. Maar goed, die komen nog wel. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fre3ke Posted March 26, 2022 Author Share Posted March 26, 2022 (edited) De abrikoos Tros Oranje bloeit goed nu. En de sierkers bloeit al anderhalve week. Toegegeven, het is geen fruitbloesem. Ik smokkel hem dit topic in aangezien het een magneet is voor bijen, hommels en vlinders. De besjes worden wel door vogels gegeten. Fruit is dus een kwestie van perspectief 😃. Prunus incisa Kojou-no-mai. Edited March 26, 2022 by fre3ke Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted March 26, 2022 Share Posted March 26, 2022 De Victoria pruim in de moestuin (geheel open en bloot) bloeit al, terwijl die in de huistuin nog lang dichte knoppen heeft (schutting aan de noordkant).De nashi peer in de huistuin bloeit net.De peer in de huistuin (vermoedelijk Doyenne de Comice) heeft al vergevorderde knoppen, terwijl de peren op de moestuin (gieser Wildeman, winterrietpeer, charneux) pas net gezwollen knoppen hebben.De winterharde citroen heeft ondertussen ook de eerste knoppen open, foto volgt nog. 1 Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted March 26, 2022 Share Posted March 26, 2022 Pruim Opal 1 -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goldfish Posted March 26, 2022 Share Posted March 26, 2022 Wit: Japanse pruim "Shiro". Rood (als haag) Japanse sierkwee 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pomodori Posted March 30, 2022 Share Posted March 30, 2022 Stoofperen worden al mooie knopjes. Conference nog iets minder fotogeniek dus die volgt nog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts