Jump to content

Even voorstellen

boaz91
 Share

Recommended Posts

Goedeavond allemaal,

op aanraden van mijn vrouw (Marjoleinvdh) heb ik zelf maar een account gemaakt voor dit forum.

Dat scheelt een extra stap in de communicatie, ik kan nu zelf alles vragen en opzoeken.

Ik ben een beginnende moestuinierder, mijn vrouw heeft veruit de meeste kennis voor de moestuin, ik ben meestal de fysieke arbeid.

Een goed team, maar ik wil af en toe ook wel eens wat meer leren en dus toch een account gemaakt om hier rond te kunnen neuzen.

In de achtertuin hebben wij inmiddels een kleine kas staan (die is al geclaimd door mijn vrouw voor haar tomaten) en gaan we aardbeien en kruiden telen.

Op een kleine 20 minuten rijden hebben we een goede 150m2 grond op een moestuincomplex.

We proberen daar te werken met de no-dig methode. Paden van houtsnippers en bedden van compost.

Daar telen we van alles, prei, bonen, courgette, pompoen, wortel, bieten, komkommer, etc.

IMG-20220314-WA0010.jpg

• Like 4

Op 19-3-2022 om 20:56, boaz91 zei:

Ik ben een beginnende moestuinierder, mijn vrouw heeft veruit de meeste kennis voor de moestuin, ik ben meestal de fysieke arbeid.

Dat doet mij aan het volgende denken:

Een dommekracht is een stuk gereedschap, een soort krik, dat wordt gebruikt om zware lasten op te tillen, te ondersteunen of weg te drukken. Dit werktuig bestaat uit een kast met vaak meerdere stalen tandwielen en een tandheugel welke laatste omhoog gezwengeld wordt. Wikipedia.

Welkom, ik wens jullie samen veel plezier en hopelijk neem je het grapje op de koop toe... :)

• Like 1

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Onmisbaar zijn ze zeker, ik heb ook een partner die de groentes enz aan mij overlaat, vindt ie maar ingewikkeld. Hij doet weer andere dingen, snoeien en wieden enzo. Leuke rolverdeling en zeker gezellig.