appelvrouw Posted April 21, 2022 Share Posted April 21, 2022 (edited) Een beetje laat hoor, maar misschien nog simpel te realiseren: we hebben een Oekraïens gezin in het voorhuis, ze krijgen eten van de voedselbank. Ik zie veel grote boodschappentassen vol met blikken ravioli en pasta. Ik dacht: misschien vinden ze het wel heerlijk wat zelfgemaakte jam, ingemaakt fruit of tomatensaus of iets dergelijks. Het is natuurlijk de bedoeling niet je oude potten die je toch niet meer op kan of gaat eten te geven, maar een potje echt lekkere jam 2021, met een hoofd doekje op het dekseltje bijvoorbeeld. Zo’n potje waar je zelf ook blij van wordt. Veel ruimte heb ik niet in de auto, dus 1 ding is genoeg en geweldig, dan kunnen we een klein doosje vullen dat ik bij hen op de stoep zet zondag. Thanks! Edited April 21, 2022 by appelvrouw 6 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 21, 2022 Share Posted April 21, 2022 Ik heb genoeg passata om een fles te kunnen missen en kan er eventueel ook tomatenpuree bij doen? Ik kan niet beloven dat ik er een hoofddoekje op maak maar het is gewoon een nette fles met blanco deksel. Ik kan er een Engels labeltje op maken? Of in elke andere taal met behulp van Google Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 21, 2022 Author Share Posted April 21, 2022 (edited) Ja een Oekraïens labeltje!🥰😎ik hoop dat ze dat fijn vinden. Ik vertaal wel dingen voor ze met Google en vertaal het dan ook altijd weer terug om te checken of het niks geks is. Je moet alleen geen potten doen die je terug wilt. Dat lijkt me te lastig. Edited April 21, 2022 by appelvrouw Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 21, 2022 Share Posted April 21, 2022 Ik ga vogelen Nee ik snap dat de fles/pot misschien niet terugkomt, geeft niet. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 25, 2022 Author Share Posted April 25, 2022 Mijn Oekraïense benedeburen danken voor de jam, honing, tomatensaus en purée en paprika’s. Ze wilden mij ook speciaal wat terug geven dus ik kwam weer boven met een pak pasta en een pak rijst. schreef ik al in een ander topic. Jorieke ze vonden je tekst absoluut begrijpelijk! Arja je cola heb ik uiteindelijk niet gegeven, het ging toch om een gezond doosje en de cola week er teveel van af. Ik heb er zelf nog fruit en avocado bijgedaan. De cola is bij Jorieke gebleven. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arja Posted April 25, 2022 Share Posted April 25, 2022 Ah ja, het was ook een beetje een vreemde noodgreep, ik wilde wat bijdragen maar had niks gezonds wat houdbaar/transporteerbaar was. Super lief trouwens dat je dat voor ze doet. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts