Jump to content

Vragen en antwoorden geruilde plantjes MTFD april 2022

henkg
 Share

Recommended Posts

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Wie heeft deze kruidenstripper (ik weet even geen betere term) meegebracht? Zelf geprint met 3d printer? In dat geval ben ik (nouja mijn partner eigenlijk) op zoek naar de dingesfile, want hij wil er zelf een paar printen om cadeau te geven.

20220427_121254.jpg

Er lag een zakje koeiebonen dat ik had meegenomen. Volgens mij van @angela De gulle gever staat erop, maar ik heb het zakje nu niet hier. Ik kan niets over vinden over koeiebonen. Wat zijn dit voor bonen? Het lijkt op eksterboontjes.

Edited by fre3ke

Op 27-4-2022 om 15:55, fre3ke zei:

Er lag een zakje koeiebonen dat ik had meegenomen. Volgens mij van @angela De gulle gever staat erop, maar ik heb het zakje nu niet hier. Ik kan niets over vinden over koeiebonen. Wat zijn dit voor bonen? Het lijkt op eksterboontjes.

Nee Ekster boon is het niet.

Ik heb ze ooit gekocht onder de naam koe boon maar ik kan ze nu ook niet meer vinden.

ik kwam wel deze tegen en dit zijn ze volgens mij ook:

Droogbonen, Stok 'Dunajec' / 'Climbing Jacobs Cattle' / 'Picassoboontje' (vreeken.nl)

• 2 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Bij mij lijken ze allemaal aan te slaan. Ze staan tussen de aardbeien die ik al had, weet zo niet meer welk soort, die zijn nu een jaar oud. 

Op 8-5-2022 om 06:47, henkg zei:

Ik ben benieuwd naar het percentage aangeslagen stekjes.

Hier doen ze het allemaal. Ondanks een paar met mindere wortels waarvan ik eigenlijk had gedacht dat ze het moeilijk zouden krijgen, maar ook die staan er mooi bij.

Nu heb ik ze wel in ronde 9cm potjes geplant om ze eerst mooie kluitjes te laten krijgen, en omdat ik geen zin/tijd had om de bakken waar ze in moeten eerst uit te zoeken welke leeg moeten en welke nog een jaartje mogen blijven staan. Dus ik heb ze heel gericht water en aandacht kunnen geven en ze staan in mooie doorlaatbare en vochtvasthoudende grond.

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?