Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Borderplanten en hangingbaskets

Kamphuis

Recommended Posts

Hallo mijn naam is Gert en ben sinds gisteren hier aangemeld, ik heb voornamelijk voor mijn huis een border met planten en boompjes en achter mijn huis heb ik planten in grote potten en mooie hangingbaskets met hangpetunia’s erin waar ik zeer druk mee ben en verder heb ik ook tomaten in grote potten staan die redelijk mooi groeien , dus dat doe voornamelijk als hobby . En op die boompje terug gekomen dat is een bonte wilg waar nu ook voornamelijk luizen inzitten en dus ook last van mieren heb. Nu heb ik vanmorgen een vliegenstrip er omheen gewikkeld eens kijken of dat helpt het is kleverig genoeg om die mieren te verhinderen om tegen de stam op te klimmen.

• Like 3

Welkom Gert! Ik ben vooral benieuwd naar je tomaten in potten. Hoe lukt het je om te voorkomen dat de grond in de potten niet uitdroogt (en al het gietwater er dus meteen weer uitloopt? Dan wil bij mij nog niet zo goed lukken.

Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden!

In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe

Welkom Gert

@Sin Fronteras ik heb tomatenplanten in bouwemmers staan. Schotel er onder. In de rand aan de onderkant een gaatje geboord, slangetje ( van zo'n vissenglas slang) er in en het langere stuk onder de bovenrand geklemd.

Als er veel water in staat slangetje los, dan kan t water eruit. Anders lekker hoog laten zitten.

20220523_144721.jpg

20220523_144724.jpg

• Like 1

Dit was trouwens geen foto van een bouwemmer maar dit principe werkt bij mij voor heel veel planten. Heb ook de komkommer, courgette en bloeiende planten zo staan. Deze stond t dichts bij huis 🙂

• Like 1