hebeentuin Posted June 16, 2022 Share Posted June 16, 2022 (edited) Hoi, Zoals ik gelezen heb zo heb ik mijn kolen allen onder een gaas gezet. Het valt mij echter op dat ik in onze omgeving de enige ben. Ik zie overal kolen staan zonder gaas. Wat doen jullie? en hoe erg is het als je wel last krijgt van koolwitjes? Valt dat wel mee? En is dat de reden waarom ik het niet veel zie dat men het onder gaas zet? Dat geld ook voor de boerenkool overigens Op de foto zie je vooraan boerenkool onder een net, daarna diverse kolen en koolrabi onder het grote net, en daarachter prei en wortel. Maar echt handig werken is het niet met netten Edited June 16, 2022 by hebeentuin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roelie Posted June 16, 2022 Share Posted June 16, 2022 Ik zet niets onder gaas. Ik spuit niet graag, maar als de rupsen komen, pyretrum. Slakken, IJzersulfaatkorrel. En als ik, de ubervernietiger van de kool komt, dan is de kool opeens het haasje. En nu maar hopen dat geen hogere macht dan ik mijn zuurkool komt verstoren....🙃 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hebeentuin Posted June 16, 2022 Author Share Posted June 16, 2022 wat is de ubervernietiger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 16, 2022 Share Posted June 16, 2022 Ik zet ze onder insectendoek omdat ik anders de kolenvlieg op bezoek krijg. En die wil je echt niet... Ik had dat pas na een paar jaar, daarvoor hadden ze mijn moestuin nog niet gevonden. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts