Jump to content

Appelwortel - Yakon

Addie
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ik heb mijn yakon vandaag geoogst. Ik schat in dat ik 5 kilo heb aan 1 plant (mijn 2e jaar), maar ik heb het nog niet gewogen. Ik heb de terugesnoeide plant nu gesplitst in 4 planten en in potten gedaan. De bladeren waren bruin van de vorst, maar de stengels waren nog redelijk goed.

Waarom staat dit eigenlijk bij kruiden? Hoewel het goed zou zijn bij diabetes en goed is voor de darmflora (vanwege FOS), vind ik het toch meer een groente, net als aardpeer (ook goed voor de darmflora, vanwege inuline)

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

De 'dode' plant heb ik ook geoost. Er zaten geen knollen aan. Niks! Alleen van die dunne wortels die een gewone plant ook heeft.

De 2e plant ziet er nog goed uit dus die laat ik nog even staan. Deze is ook wel iets groter dan de geoogste plant.

En ik plant de plantknollen meteen uit in potten met bladcompost dat ik vrij droog hou en op ongeveer 5 graden bewaar...dit jaar ga ik er ook een paar in de kas houden..in de grond, kijken waar ze tegen kunnen..

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

• 1 year later...

In de aarde in de kas is het niets geworden..wel de gewone droge plantknollen in zaagsel binnen goed over gehouden en dat al enkele jaren.

Ik ken wel mensen die hun Yakon in de aarde in de kas houden en dat gaat wel goed.

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

• 2 weeks later...