Vlavlip Posted August 23, 2022 Share Posted August 23, 2022 Vandaag de eerste komkommer van een plant afkomstig van Lidl zaden geoost, maar hij was bitter dus direct weggegooid. Ik weet echter niet of nu de rest van die plant ook bitter zal zijn of normaal kan zijn. Moet ik uit voorzorg de plant ruimen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted August 23, 2022 Share Posted August 23, 2022 Stond er op de verpakking dat je niet de uitlopers moet kneuzen of erop gaan staan? Dat schijnt bij sommige soorten zo te zijn. Ik heb in het verleden zoiets gehad en ze waren niet bitter als er op lette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlavlip Posted August 23, 2022 Author Share Posted August 23, 2022 Nee, er staat enkel informatie over hoe de zaden te planten en wanneer je de vruchten kunt verwachten e.d. Zover ik weet is er niets gekneusd. Ik zal nog 1 vrucht afwachten, is deze ook bitter dan doe ik m weg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevins Moestuin Posted August 24, 2022 Share Posted August 24, 2022 @Vlavlipnadeel van de lidl zaden is dat er vaak weinig informatie over vermeld staat op de verpakking, je zou even het soort online kunnen op zoeken. Bij sommige soorten moet je namelijk de mannelijke bloem weg halen om te voorkomen dat de komkommers bitter worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swa Posted August 25, 2022 Share Posted August 25, 2022 2 soorten komkommers en 2 soorten augurken gezet en deze zijn dit jaar zo goed als oneetbaar bitter. Ik heb het ondertussen opgegeven. Zelfde zaad als vorig jaar en toen ging het wel goed maar toen was het natuurlijk veel natter en behoorlijk koeler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts