Pedorie Posted January 5 Share Posted January 5 Mijn naam is Peter en sinds vorig jaar beheer ik samen met mijn schoonvader een moestuin van ca. 150 m2. Het was één grote blubber bende met heel veel afval en onkruid. Na diverse zaterdagen zwoegen werd het meer een moestuin. Het idee was om aan de voorkant goed te beginnen. Uiteindelijk hebben we besloten om bakken te maken. In januari was er een flinke storm en met een aantal omgewaaide schuttingen hebben we diverse bakken gemaakt. Via een brutale vraag aan een hovenier hebben we houtsnippers weten te regelen en zo mooie paden kunnen maken om schoon te kunnen werken. In het eerste jaar vrij is mijn schoonvader vrij enthousiast geweest met planten: 4x courgette en niet wetende dat er zoveel courgettes per plant komen ;-), 6 kalabassen en niet wetende dat er zoveel kalabassen aan 1 plant komen ;-), enz. In de tuin hebben diverse groentes en diverse bloemen / planten gestaan, nu staat er nog winterui (rood en wit), winterprei. En de paardenmest ligt alweer over diverse stukken van de moestuin. We hebben veel geleerd het afgelopen jaar en voor komend jaar gaan we het iets anders (gedosseerd) aanpakken, meer aardappels, meer bomen, minder courgettes ;-). Ik voeg wat foto's bij voor een impressie van afgelopen jaar. 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted January 5 Share Posted January 5 Dat ziet er goed uit !! 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted January 5 Share Posted January 5 Welkom hier. Ziet er top uit! Mooi al die bakken, zo heb je goed overzicht.. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FatihaMoestuin Posted January 5 Share Posted January 5 Welkom en ziet er heel keurig uit! Veel moestuinplezier. 1 Quote Geluk zit in de kleine dingen. Moes tuinieren is het ultieme geluk voor mij. 🌺 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 6 Share Posted January 6 Welkom hier! 1 Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter Groen Posted January 7 Share Posted January 7 Welkom Peter, mooie moestuin heb je. Het is gewoon rustgevend en vooral leuk met planten te werken en nog leuker als het je ook van tijd tot tijd nog wat lekkers geeft. 1 Quote Veredelaar en kweker van groentezaden, advies ziektes en plagen in groentegewassen. https://www.natuurlijk-vitaverda.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted January 9 Share Posted January 9 Welkom! moet lachen om die courgettes….dat gebeurt volgens mij iedereen, mij in elk geval wel. En soms nog…😊😉 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted January 10 Share Posted January 10 Heerlijk! Hier word ik blij van! Lachen om courgettes leuk. Maar er is ook een andere kant. Gebeurt ook wel eens met cucurbitea. ik heb al 2 jaar nagenoeg alleen mannelijke bloemen. Dan kun je nog zo veel planten hebben, dat wordt niks. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 12 Share Posted January 12 Welkom! Quote We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten? vraag informatie via pb. Waar de mol is is er hoop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted January 12 Share Posted January 12 Daar hebt ge uw best aan gedaan. Doe zo voort! Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts