tnauta Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Komt de ui nou bij de wortel of bladgewassen? Ik hoor namenlijk 2 veschillende verhalen Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Jorieke123 Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Zie hier: https://www.moestuinforum.nl/post63479.html?hilit=bladgewas#p63479 Dat gaat voornamelijk over prei, maar ook over ui. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
RvO Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Komt de ui nou bij de wortel of bladgewassen? Ik hoor namenlijk 2 veschillende verhalenIk hoor dat ook. Argumenten zijn:Bij Blad, omdat je anders niet uitkomt met je vruchtwisseling (6 jaar tussen verschillende gewassen uit de "lookfamilie").Bij Wortel, want net als andere wortelgroenten heeft ui weinig voeding nodig;Kortom, er is geen ideale oplossing. Quote
geedee Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Het vorig jaar onder gespitte oude stalmest willen uien wel lees ik in mn boekje...dus ik heb ze wel op een bemest stukje staan..... Quote
Jorg Posted March 10, 2012 Posted March 10, 2012 Ik heb ze gewoon hun eigen bedjes gegeven. Één voor uien en prei en één voor knoflook, stengelui en zilverui. Maar als ik ze of bij de bladgewasen of bij de knol,bol,wortel gewassen zou moeten zetten dan zou ik ze bij die laatste groep zetten (de uitleg moet je me even schuldig blijven, indien nodig voeg ik die nog wel toe waarom ik dat zou doen). Quote
tnauta Posted March 10, 2012 Author Posted March 10, 2012 Ik heb ze bij de knoflook ingedrukt. Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Recommended Posts