Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo!

Ik ben met het voorwerk bezig van het aanleggen van tuinbeplanting. Om goed beslagen ten ijs te komen bij een tuinder was ik benieuwd of iemand al weet wat voor soorten heesters er zijn.

Het gaat om bladverliezende en bladhoudende heesters en struiken met bloemen geschikt zijn voor zware rivierklei

De voorkeur gaat uit naar een weelderige tuin met vaste planten.

Posted

Hoi. Mja. Niet om nou negatief van start te gaan. Maar dat is me nogal geen vraag he ?

Je topic heet: vaste planten voor kleigrond. Je vraagt ook om heesters, struiken dus, voor kleigrond. Kortom : een opsomming van alles ( behalve eenjarigen en bomen ) wat op kleigrond kan ?

Heb je even ? Dat wordt een lijst van ik schat toch zeker een 1200 - 1400 items , in Nederland te verkrijgen zaken die het "ook " wel op kleigrond doen.

Ik stel voor. Je neemt een goede grote tuinencyclopedie. Daar begin je bij A en loop je alles langs wat je wel wat lijkt. Je plaatst die lijst, en dan kan ik voor je strepen wat echt niet gaat.

Ik kan je nu vast zeggen : HEEL veel gaat wel.

Posted

Een erg taaie rakker is de familie Liguster.

Verder is het een goed plan om eens te kijken in de direkte omgeving, alles wat daar staat doet het naar alle waarschijnlijkheid ook goed bij jou.

Succes!