Jump to content

Spruitbroccoli (o.a. Nine star) teelt, oogst, problemen?

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Ai wat jammer!

De stek die ik vorig jaar van jou gekregen heb, heeft zich hier heel goed gehouden. Blij mee 😍 👍

De slakken hadden de kop eruit gevroten, dus hij splitste in een 7-koppige plant, die op alle delen knoppen vormt. 'Elk nadeel hep ze voordeel'.

Ik ga ook proberen hem te stekken, wil er wel meer van.

Vandaag de eerste 'spruitjes' geplukt. Het blad ruikt lekker, dat ga ik meekoken.

707869169_2021-04-29_spruitbroccoli.thumb.JPG.bd4cfdea883753df947c6ea8889a39ba.JPG

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Ik heb vorig jaar nine star broccoli gezaaid. Zaden van Vreeken.  De eerste spruiten zitten er ondertussen aan, maar ze zien er heel anders uit dan wat ik verwachtte. Klopt dit wel of heb ik met een andere spruitbroccoli van doen? Ik verwachtte witte bloemkoolachtige bloemen met meer massa dan deze iele bloempjes.

IMG-20210501-WA0006.jpg

Mijn voedselbos onder dit topic

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
12 uren geleden, appelvrouw zei:

Inderdaad. Het is geen variant? Degene die ik ken heeft de bloemen zoals jij beschrijft. Maak eens een foto van de plant misschien?

Hier een paar foto's. Ik heb de zaden gekocht als gewone Ninestar. Ben benieuwd hoe het gaat worden, want van drie planten (vorig voorjaar gezaaid) heb ik nu 200 gram spruiten. Is niet echt grote opbrengst.

IMG_20210502_114623.jpg

IMG_20210502_114627.jpg

IMG_20210502_114640.jpg

Mijn voedselbos onder dit topic