Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pappels

hansm

Recommended Posts

Kent iemand de vrucht Pappels, schijnt een kruising tussen peer en appel te zijn,

hier heel weinig info. over maar in China veel bekender sommige kleine gebieden in China zijn er bekend om omdat ze zo lekker zijn.

Bv bij verhalen over de zijderoute hebben ze het over deze Papels is dus niet iets nieuws maar wordt al lang daar gekweekt.

Players only love you when they're playing.

Ik weet het niet, in mijn boek staat Pappels op google is weinig te vinden,

opzich werdt ik nieuwschierig toen bleek dat het niet nieuw was maar al lang gekweekt daar.

Een Nasipeer is toch meer een kwee-vrucht ?

Ik weet het niet, in mijn boek staat Pappels op google is weinig te vinden,

opzich werdt ik nieuwschierig toen bleek dat het niet nieuw was maar al lang gekweekt daar.

Een Nasipeer is toch meer een kwee-vrucht ?

Nee, is een peerachtige. Pyris pyrifolia. Kwee is cydonia.

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Oke bedankt, ga even kijken welk fruit ik er nog bij kan hebben wat betreft ruimte, want ik moet nu echt gaan kiezen de een of de ander die platte perzik lijkt me ook al leuk die honingbes wil ik nog en ik heb net ook nog granaatappel en pawpaw boompjes gekocht.

Oke bedankt, ga even kijken welk fruit ik er nog bij kan hebben wat betreft ruimte, want ik moet nu echt gaan kiezen de een of de ander die platte perzik lijkt me ook al leuk die honingbes wil ik nog en ik heb net ook nog granaatappel en pawpaw boompjes gekocht.

Denk dat je beter eerst nog een stukje land er bij kan kopen

Even a broken clock is right twice a day

Ja eigenlijk wel he, na dat ik de tuin twee maanden had heb ik hem al verdubbeld, maar ik denk dat ik nog groter wat betreft tijd/arbeid niet aankan

watergeven en bijhouden lukte me afgelopen zomer net naast me andere hobbies.

Ik liep steeds eerder achter met werk wat nog gedaan moest worden dan voor en ik heb geen enkele keer de tuin onkruidvrij gekregen, als ik net alles had gehad, kon ik vooraan weer beginnen

Het is jammer dat me tuin niet bij me huis is want dan zou ik sneller verloren uurtjes erin kunnen werken.

Wel doe ik me achtertuin bij huis dit jaar helemaal voor opkweek van van alles voor de groentetuin, maar deze is te klein voor fruitbomen.

Ja je hebt gelijk ik ga zeker een deel leiden vooral langs de randen van de tuin want dan is dat mooi gelijk een windscherm,

en ik vindt zelf geleidebomen ook makkelijker te snoeien, en nog mooier dus lei is voor mij een goede oplossing.

Dat is inderdaad hoofddoel dat geef ik eerlijk toe, een fruitteler vertelde bv dat zijn peren in zijn boomgaard slecht op 40 cm van elkaar afstaan

ook geleid en dat vormde een prachtige dikke en ongeveer 2 1/2 meter hoge maar smalle hagen.

Vergeleken daarbij staan mijn bomen ruimer

Wacht maar Koert dat je straks alles vol fruit ziet hangen ik ga speciaal voor je foto's maken

Ik heb zelf al een 4 of 5tal jaren Nashi en ben er zeer tevreden over,de oogst is groot,de vruchten hebben nooit ziekten of zo.Bij mij is de oogst wel laat begin november in 2010 dit is een voordeel vind ik door dit late tijdstip heb je dan ook in november nog fruit uit de tuin.Ik had het eerste jaar te vroeg geoogst en dit was niet bevorderlijk voor de smaak ;de narijping was niet goed.Nu ik ze zo lang mogelijk laat hangen smaken ze stukken beter.