angela († maart 2025) Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 (edited) Even onder voorbehoud dat wij komen. Graag hier in dit topic roepen/vragen en niet via PB is voor mij makkelijker terug kijken. Als er iemand iets wil hebben gewoon vragen ook al heb je niets uit mijn vraag lijstje. Zaden: Aangeboden planten: 2x Iris blauw (1x Arja) 1x Iris paars (1x Arja) 2x hibiscus boompje (1x BonnieF) 1x laag blijvende sering paars Divers: Kippen encyclopedie Boek James Herriot 2x asperge plastic (1x BonnieF) Groene netten Ontsapper machine geen pan Fles Amaretto dicht afbreekbare voor zaai bakjes Wensen: *Stoofperen *eitjes *Echinacea purperea plantje *Kruidvenkel plantje (Jorieke) Jorieke krijgt: doos met div spullen Geeft: Kruidvenkel Ciska krijgt: Geeft: stokroosplantjes BonnnieF: Hibiscus boompje + asperge plastic Geeft: eitjes + stoofperen Arja: Iris blauw + Iris paars Geeft: stoofperen Jootje: Geeft: snijbonen molen HenkG: grote emmer Geeft: Iets meebrengen voor de lunch + de oogst tafel Edited October 5, 2023 by angela Quote
bonnie f Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 Wat een mooi lijstje: Ik kan eitjes en stoofperen voor je meenemen. De hoeveelheid kan ik nu niet inschatten Maar ik ben wel in een hibiscus en het aspergeplastic geïnteresseerd. Het kippenboek ook wel maar ik heb gewoon weinig te ruilen omdat ik net weer begin. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Arja Posted August 23, 2023 Posted August 23, 2023 Idd mooi lijstje! Ik heb wel belangstelling voor irissen. Kan stoofperen voor je meebrengen. Quote
angela († maart 2025) Posted August 23, 2023 Author Posted August 23, 2023 Er komt nog meer op het lijstje maar dit is zo wat me nu even te binnen schoot Quote
Arja Posted August 30, 2023 Posted August 30, 2023 Kun je iets meer vertellen over die ontsapper? Ik weet ongeveer niks van dat soort dingen maar interessant. Quote
angela († maart 2025) Posted August 30, 2023 Author Posted August 30, 2023 Het gaat hierom. Ik heb hem een keer gebruikt. Maar gebruik hem verder niet en vooral nu ik geen tuin meer heb. Quote
Lia56 Posted August 30, 2023 Posted August 30, 2023 ff gegoogeld De sterke sapcentrifuge voor hele vruchten zonder voorsnijding, eenvoudig, snel en schoon XL-vulschacht (73 mm): Snel en eenvoudig sapcentrifugeren zonder voorsnijden van groenten en fruit. Verschillende snelheden: Sap eenvoudig en snel uit alle groenten en fruit persen. Roestvrijstalen microzeef: Voor de hoogste sapopbrengst. Dripstop: Geen druppel of morsen na het ontsap. SafetyStop: De motor draait alleen als het apparaat volledig is gemonteerd en het deksel gesloten is. De teksten voor dit artikel zijn automatisch vertaald. Features Krachtige motor: 700 W XL-vulschacht (73 mm) voor een snelle en eenvoudige bereiding van hele vruchten microfilterzeef van roestvrij staal voor de hoogste sapopbrengst aluminium sluitbeugels zorgen voor een hoge sluitkracht, dichtheid en robuustheid universeel te gebruiken voor de meest uiteenlopende groenten en fruit -uitgieters met Dripstop voorkomt nachtdruppels en zorgt zo voor een schoon werkoppervlak na het verwijderen van grote, Afneembare tresterhouder met 2 liter twee schakelstanden voor hard en zacht materiaal voor automatische afvoer van de trap Easy Storage: Kabelopbergvak voor eenvoudig en snel opbergen van de kabel Safety stop: Het apparaat kan alleen worden ingeschakeld als alle onderdelen correct zijn gemonteerd en schakelt automatisch uit, zodra het tijdens het gebruik wordt geopend. Geen letselgevaar, geen spatten zuignappen garanderen de beste stabiliteit bij het ontsaperen eenvoudig te reinigen: Alle afneembare onderdelen zijn vaatwasmachinebestendig sapopvangbak met een inhoud van 1,25 liter en schuimscheiding inclusief borstel voor het eenvoudig reinigen van de zeef Quote
Arja Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 Even overleggen met wederhelft, die vindt dit soort apparaten vaak handig. Wat wil je er voor hebben? Quote
Tanja65 Posted September 4, 2023 Posted September 4, 2023 Hoi, ik heb eventueel echinacea zaadjes voor je als je dat wilt. Helaas zijn de bordjes er afgevallen dus ik weet niet zeker of het de echinacea purpera is (de reuzenversie) of de rode echinacea die ik ook heb. Maar proberen kan geen kwaad toch? Gewoon zaaien dan zie je vanzelf. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
angela († maart 2025) Posted September 5, 2023 Author Posted September 5, 2023 Arja ik wil wel ruilen voor wat vlees van Jorieke? Misschien dat zij daar ook een ruil voor wil maken? Quote
angela († maart 2025) Posted September 5, 2023 Author Posted September 5, 2023 Tanja ik heb al zo vaak geprobeerd echinacea te zaaien maar dat wil bij mij niet lukken. Op zich ben ik met iedere kleur blij vind ze namelijk erg mooi. Maar dus wel graag plantje Quote
Arja Posted September 5, 2023 Posted September 5, 2023 Na overleg geen belangstelling voor de ontsapper. Quote
Tanja65 Posted September 7, 2023 Posted September 7, 2023 (edited) @angelaik kan je op dit moment niet aan een plantje helpen. De zaden van de roze heb ik gekregen en van de rode is van een tamelijk jonge plant die ik nu nog niet wil aandoen om gescheurd te worden. Sorry. Ik wil best proberen om zelf wat zaailingen te maken en die op te kweken voor een volgende MTFD. Edited September 7, 2023 by Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
angela († maart 2025) Posted September 8, 2023 Author Posted September 8, 2023 Geeft niet hoor. Komt goed Quote
angela († maart 2025) Posted September 28, 2023 Author Posted September 28, 2023 Ik heb nog een boel van die afbreekbare voor zaai bakjes in de aanbieding. Quote
angela († maart 2025) Posted October 5, 2023 Author Posted October 5, 2023 Ik heb nog wat tomaten zaadjes in de aanbieding ik breng er zo wie zo mee. Yellow dragon is er een van Quote
Recommended Posts