Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Gember

snekermoestuin

Recommended Posts

Ongeveer 10 g fijngehakte gember (nog niet van eigen wortel) door het beslag van 1 pannekoek gedaan.

Heerlijk.

Eigenlijk nooit echt gember in de keuken gebruikt, behalve dan als jam.

Vandaag ook zo'n 10 g door de appelen voor in een appeltaart gedaan. Dit gaf de taart net nog iets meer smaak, zonder dat er iemand bij ons merkte dat ik nadrukkelijk aan het recept iets had toegevoegd.

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/

• 2 weeks later...

Gember door de appeltaart/applecrumble ga ik ook eens proberen.Lijkt me heerlijk!

Wist je dat gember supergezond is en maar liefst 17 medicinale stoffen in zich heeft en daarmee

een natuurlijke pijnstiller is?

Gember is zuiverend en werkt pijnstillend. Gember is een antioxidant, werkt antiseptisch, slijmoplossend, ontspannend, stimulerend, ontgiftigend, ademverfrissend, is goed tegen griep, verkoudheid, slijmvliesontsteking, vermoeidheid, hoge bloeddruk, bloedstolsels, hoofdpijn, migraine, misselijkheid, koorts, darmklachten, diarree, menstruatiepijn, impotentie, kortom gember heeft veel voordelen.

(Bovenstaande heb ik gekopieerd van een andere site)

Eet smakelijk!

Ik had het onlangs ook gelezen op een link van iemand op het gember kweken topic.

Het is voor mij best wel een reden om af en toe eens weer wat gember als ingredient te gebruiken.

Morgen maak ik weer een appeltaart en zal weer 10 gram gember door de appel mengen.

Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/