dennislp Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Zijn er mensen die goede knoflook saus recepten hebben? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Smaken verschillen, dus wat is goed??? Ik maak van 200 ml mayonaise, 1 eetlepel oregano en 6 tenen knoflook, mijn knoflooksaus....verdun 'm beetje met water als het voor bij de shoarmabroodjes is. Na 24 uur is ie nog lekkerder, daarom maak ik m altijd de dag ervoor klaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Turkse Yoghurt (die lekkere dikke) met lekker veel knoflook erdoor. Eventueel kan er ook lepel mayo door maar dat doe ik al lang niet meer. Wel gooi ik er graag wat munt doorheen. Heel erg lekker met gegrilde aubergine/courgetteplakken!! En eigenlijk verder ook overal bij... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Ik gebruik half yoghurt, half mayo (wel echt, geen slappe frietsaus). En knoflook uiteraard! Beetje dille en peterselie... en vers gemalen peper. Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Een bol knoflook in de oven langzaam gaar stoven, de kop eraf snijden en uitpersen/leegdrukken. Dit dan als basis voor je saus gebruiken. Mayo of vette yoghurt en kruiden met wat bij de rest van het eten past. En veel zwarte peper. Bieslook erdoor of een heel heel fijn gesnipperd sjalotje is ook lekker. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marieke Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Klinkt goed Bonnie! Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Ik heb net iets teveel gegeten, maar van Bonnie haar post krijg ik gewoon weer honger Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marieke Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Ik heb griep dus erg weinig eetlust, maar inderdaad van Bonnie's recept krijg ik spontaan trek Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★ Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Succesreceptje. Ik moet het vaak meenemen naar feestjes en bbq's. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marieke Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 En hoe heet en hoe lang in de oven ongeveer? Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Een bol knoflook in de oven langzaam gaar stoven, de kop eraf snijden en uitpersen/leegdrukken.*likt vingers af* Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 En hoe heet en hoe lang in de oven ongeveer?Afhankelijk van de grootte, ongeveer 3 kwartier op 160 graden. Is de bol klein, dan korter of minder heet.Je hoeft niet de hele bol in 1 keer te gebruiken. Het blijft een weekje goed in de koelkast. Lekker met wat olie, peper en zout op een broodje (bijv uit de oven). Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Het blijft een weekje goed in de koelkast. Lekker met wat olie, peper en zout op een broodje (bijv uit de oven).* blijft likken * Ik heb zo`n aardewerken bakje in de vorm van een bol knoflook..die zijn er speciaal voor om de knoflook in te bakken in de oven. Sappig en geurig ( ik mis toch die mmm.. smiley) Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Foto! Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Ooit in Nederland gekocht... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Wat een schatje. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Ik maak gelijk een pot vol. Neem daarvoor 1 grote pot yogonaise, meng er fijn gesnipperde knoflooktenen door (naar smaak, dat wel), paar takjes fijn gesneden peterselie en een beetje zuurwater uit een potje augurken of uitjes. Gegarandeerd succes! Nu heb ik het al weer een tijd geleden gemaakt, en we doen er denk ik een halve bol knoflook in. Maar meer of minder kan natuurlijk ook. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Wat een heerlijke recepten allemaal Ik WAS niet van plan om iets te gaan doen met knoflook teentjes/bollen, maar denk dat ik dat toch maar wel ga doen Wou vooral eens proberen wat je met het loof van de knoflook zou kunnen bereiken. Of je dat ook niet (erg) fijn kan snijden en er dan iets mee kan maken wat (knoflook) saus betreft. Binnenkort maar 's experimenteren Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Dennis, probeer gewoon s het loof goed fijngesneden door een bakkie mayo. Ben benieuwd hoe dat dan smaakt. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted April 3, 2012 Author Share Posted April 3, 2012 Jep, dat moet denk de basis zijn. Maar dan is de vraag wat er nog verder goed bij kan. Peterselie, dat zure 'water' van augurken etc. Denk dat mayonaise met alleen heel erg fijn gesneden loof misschien weer net iets te 'basic' is Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
suikerbuikje Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Tzaziki is ook een knoflooksaus hè? 1 komkommer raspen, in vergiet, flink bestrooien met zout en uurtje laten staan zodat er flink vocht aan de komkommer onttrokken wordt. Komkommer afspoelen met water, uit laten lekken en nog wat extra aandrukken om zoveel mogelijk vocht eruit te krijgen. Twee kleine bakjes (of 1 grote) turkse of griekse yoghurt in kom, uitgelekte komkommer erbij en een aantal teentjes uitgeperste knoflook (naar smaak) en wat fijngesneden munt. Door elkaar mengen en presto! Heerlijk bij gegrild vlees of op vers (warm) brood. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Dennis, als je nu s alles klaar zet, en begint met de basics van mayo en fijn gesneden knoflookgroen. Dan even proeven, daarna bedenken wat je mist en zo nodig toevoegen tot je denkt ah het smaakt naar knoflooksaus. Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Jep, dat moet denk de basis zijn. Maar dan is de vraag wat er nog verder goed bij kan. Peterselie, dat zure 'water' van augurken etc. Denk dat mayonaise met alleen heel erg fijn gesneden loof misschien weer net iets te 'basic' isPeper natuurlijk en ik vind het ook leuk om wat kleur te geven. Kerrie of paprikapoeder, misschien een heel klein likje tomatenketchup. Belangrijk is dat de saus een goede aanvulling is van wat je ermee eet. Als het past wordt 1+1=2 (net als de juiste wijn bij het eten ) Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janine~Bustani Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Mijn succesrecept (zonder hoeveelheden, zelf even uitproberen naar eigen smaak!) 3/4 mayo1/4 dikke yoghurt Fijn gesneden:3 tenen knoflook3 stengels chinese bieslookwat dille (optioneel)peterselie (optioneel) Plus:peperschep suiker (!) Mengen en klaar! Volgende dag nog lekkerder (als er nog over is dan). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marieke Posted April 17, 2012 Share Posted April 17, 2012 Knoflooksaus van Bonnie , erg lekker!! Wel had ik de knoflook iets te bruin laten worden denk ik. En inderdaad Janine, ik heb er ook een klein beetje suiker bij gedaan en een heel klein beetje citroenrasp. En crème fraîche. Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts