Jump to content

Boomsoort?

JosN
 Share

Recommended Posts

Ik doe een piepklein onzeker gokje: zou het een appelboom kunnen zijn? Het blad lijkt verdacht veel op het blad dat nu aan onze boom zit en die "rode bloemetjes" zien er alleen roodachtig uit als ze net beginnen. Daarna worden ze wit.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ik verwacht dat voor sierappels hetzelfde geldt als voor de "echte", namelijk dat de knopzetting plaatsvindt op de horizontale takken. De verticale takken dragen geen vruchten maar zijn wel nodig om de boom van blad te helpen voorzien. Om (sier)appeltjes te krijgen, moet je 'm dus wel snoeien en hoogstens 30% van de verticale takken laten staan.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Je bedoeld bladluis ? ( bloedluizen, zijn parasietachtigen , die mede leven van bloed dus ) Dan vind ik zo heftig snoeien wel erg drastisch hoor. Al zit je boom helemaal vol.

Edited by Guest

Spuiten tegen bloedluis?

De boom is niet zoals Malus floribunda hoort te zijn. D.w.z wijd vertakt en vol bloemen.

Is een zuil sierappel allicht een idee? Malus 'Adirondack' b.v

Tegenwoordig zijn ze er ook op een stammetje.

Het was idd bloedluis. Lijkt een beetje op wolluis en veroorzaakt gezwellen op de boom. Als je je vingers over de luis haalt zien je vingers donkerrood. Kijk maar 's hier: http://www.tuinenlandschap.nl/pdf/49c93881040fc7b1a18125c24d8d62f6.pdf Besmeren met spiritus werkt uitstekend.

En betreft de soort: de bloesem is dieprood... De Adirondack is volgens de foto's wit, toch?

Time flies like an arrow; fruit flies like a banana