MeesBiemond Posted April 20, 2024 Share Posted April 20, 2024 Aan deze perenboom is schade aan blad en bloesem ontstaan. Weet iemand wat het is? Er is niks te zien aan de bast. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kevins Moestuin Posted April 20, 2024 Share Posted April 20, 2024 Geen expert maar vermoed dat het komt door de koude nacht die er geweest is, hier hebben bij mij veel bomen en enkele fruit struiken allemaal schade aan het nieuwe blad opgelopen tijdens de nachtvorst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelru Posted April 20, 2024 Share Posted April 20, 2024 Hele vroege perenschurft (venturia pirina)? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tielse flipje Posted April 20, 2024 Share Posted April 20, 2024 Mee eens, perenschurft. Een gevolg van het natte weer. Verspreiding van de ascosporen afkomstig van het afgevallen blad van vorige herfst. Gevallen blad opruimen dus, groenton. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted April 21, 2024 Share Posted April 21, 2024 Aan de hand van de foto denk ik ook perenschurft, ook al heb ik zelf op de kwekerij ook wat bladschade gezien met zwarte verkleuring door de hagel en harde wind. Maar dat was dan zonder het opkrullen van het blad, maar rondom gaten en scheuren. Dus iets ander schadebeeld. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts