Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Rode Basilicum

elrike

Recommended Posts

Ik dacht lekker, eens wat anders dan de groene.

maar

in pot in vensterbank gaat ie meteen hangen en langzaam dood, is het te koud? te nat? Weet iemand hoe ik het nog kan redden?

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Wellicht een foto ?

Misschien niet gelijk in de zon na verspenen ? Zelf zet ik net verspeende zaken ( en basilicum is extra teer ) als ze in de vensterbank gaan, achter een wit a4-tje, dat ze een dag kunnen bijkomen. Basilicum giet ik met lauw water, vochtig ja, maar niet kledder de 1e dagen. Slaan ze goed aan , dan rijkelijk ( lauw ) water geven. Ik zet ze in vrij hoge potten ( na 2x verspenen )

Verder heel makkelijke planten , en staan graag vrij warm.

Ik weet niet wat je fout doet, of gedaan hebt, maar veel info geef je ook niet he ?

Edited by Guest

ehm, wat is verspenen? (ben nog beginner hier)

Foto gaat niet lukken aangezien de camera gestolen is(2 fotocamera's en ook mijn beide videocamera's) en ik nog geen leuke nieuwe gevonden heb.

Ik heb het gekochte plantje meteen in een groter potje gedaan, aarde erbij en een beetje water en in de vensterbank voor gezet.

Daar is het het warmste en is het licht maar staan de planten naast 's morgens even, niet de hele dag in de zon.

Ik heb er een paar tussenuit gehaalt en in andere potjes gezet, 1 met een zakje eroverheen, die doet het nu nog het beste.

De 2e heb ik vanmorgen ook maar een zakje overheen gedaan want die begon ook verder te zakken.

Het oorspronkelijke plantje in de vensterbank is overleden helaas.

verspenen is : Na het zaaien komt er iets op, een piepklein plantje, met kiemblaadjes ( nog niet het echte blad met de vorm van de uiteindelijke plant, maar gewoon 2 ovale blaadjes dus ) Dan daarna verschijnt het 1e echte blad. Als die een beetje maat hebben, mag je de zaailing 'verspenen' en dat is dus de zaailing in een eigen klein potje zetten, of gelijk op een bed buiten oid ( die basilicum gaat in een potje dus )

beetje duidelijk verhaaltje ?

vraag maar veredr hoor !

rechtsboven zit ook een zoekfunctie voor dit forum. grtz

Ik ben gewoon nog niet bekend met moestuinjargon

Ik moestuin al een paar jaartjes wat aan, maar soms moet ik toch even bij de 'kenners' om het hoekje kijken, en heel soms doe ik ook nog wat met het geleerde

Ik zou het gewoon verpotten hebben genoemd, zodra een plant meer ruimte nodig heeft een grotere pot geven.

Dit was dus geen kiemplantje die ik zelf zaaide maar kant en klaar uit de grote tuinwinkel haalde.